Watson yhteistyöhön Samsungin kanssa

Tiedotusvälineille 11.9.2015

Samsung on julkaissut televisioihinsa Watson-sovelluksen, jolla Watson-tv-palvelua voi käyttää ilman televisioon liitettäviä lisälaitteita. Watson on suomalainen, ICT-konserni Anvian tuottama tv-palvelu, jolla voi katsoa ohjelmia suorana tai tallenteina sekä katsella Makuunin tilausvideoita.

”Watson on saanut kiitosta helppokäyttöisyydestään, ja juuri sitä televisioon sisältyvät sovellukset osaltaan edistävät. Onhan paljon mukavampaa käyttää vain yhtä kaukosäädintä kuin etsiskellä sitä kulloinkin oikeaa. On hienoa, että sovellus on saatavissa myös muutaman vuoden vanhoihin Samsung-televisioihin eikä vain uusimpiin malleihin”, sanoo Watson Nordic Oy:n toimitusjohtaja Mathias Norrback.

”Pidämme tärkeänä, että Samsung Smart TV:t tukevat kaikkia suosituimpia suoratoistopalveluita mukaan lukien kohdemarkkinan omia tv-palveluita. Nyt suomalaiset pääsevät nauttimaan huippusuositusta Watson-palvelusta suoraan Samsung Smart TV:llä ”, kertoo Samsungin AV-myyntipäällikkö Markus Nummisalo.

”Haluamme tarjota tv:n katsojille mahdollisuuksia kuluttaa tv-viihdettä helposti. Olohuoneessa oleva tv on tähän edelleen monen mielestä miellyttävä tapa. Olemme ilahtuneita, että yhteistyömme Samsungin kanssa laajentaa tavallisen tv-katsojan mahdollisuuksia siirtyä askeleen kohti uudenlaista viihdesisällön kuluttamista”, Norrback jatkaa.

Watson sisältää television peruskanavat, suosituimmat maksu-tv-kanavat sekä tilausvideot. Tallennusmahdollisuuden ja Makuunin runsaan tilausvideovalikoiman ansiosta Watsonissa on hyvää katsottavaa päivästä ja kellonajasta riippumatta. Television lisäksi Watsonia voi käyttää tabletilla, älypuhelimella ja tietokoneella.

Watson-sovellus toimii kaikissa vuosina 2013-2014 julkaistuissa Samsungin Smart TV –malleissa (F- ja H-sarja). Sovelluksen voi helposti ladata Samsungin älytelevisioon Smart Hub – palveluvalikon kautta. Uusiin vuoden 2015 Samsungin Tizen-malleihin (J-sarja) sovellus julkaistaan syksyn aikana.

Lisätietoja:

Watson Nordic Oy:n toimitusjohtaja Mathias Norrback, mathias.norrback@anvia.fip. 044 411 3012

Samsung Electronics Nordic, Markus Nummisalo, myyntipäällikkö, AV, m.nummisalo@samsung.com, p. 0400 569 228

Watson Nordic Oy on Anvia-konserniin kuuluva, tv-palveluita tuottava ja kehittävä yhtiö. Watson haluaa tarjota asiakkaiden arkeen iloa ja elämyksiä tv- ja viihdepalveluilla, joissa painottuu helppokäyttöisyys ja monipuolisuus. Kaikkea Watsonin sisältöä voi katsoa tietokoneelta, tabletista, älypuhelimesta sekä televisiosta, jossa on Watson-sovellus, -tv-tikku tai -boksi. Watson toimii koko Suomessa kaikkien operaattoreiden liittymillä. www.watson.fi

Anvia on suomalainen tieto- ja viestintäteknologian asiantuntija ja Suomen neljänneksi suurin tietoliikenneoperaattori. Anvia tarjoaa nykyaikaiset ja korkealaatuiset ratkaisut yritysten ja kuluttajien viestintään, tietohallintoon ja turvallisuuteen sekä viihtymiseen. Anvia-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 106 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä on noin 700. www.anvia.fi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, äänentoistolaitteista, älypuhelimista, tableteista, wearables-laitteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, ammattinäytöistä, SSD-levyistä, muistikorteista, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Älykoti- ja Digital Health -ratkaisumme ovat osoitus siitä, että olemme myös johtava toimija esineiden internet -tuotealueella. Palveluksessamme on 307 000 työntekijää 84 maassa ja vuotuinen myyntimme on 172 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme: global.samsungtomorrow.com

Avainsanat: