Apetit investoi 4,5 miljoonaa euroa uuteen pullotuslinjaan Kantvikin kasviöljypuristamolle

Apetit Oyj, pörssitiedote, 11.10.2023, klo 9.30

Apetit rakentaa Kantvikin kasviöljypuristamon pakkaamon tiloihin uuden pullotuslinjan kasviöljytuotteille. Investoinnin arvo on noin 4,5 miljoonaa euroa. Uudella linjalla voidaan pullottaa kasviöljyjä muovi- ja lasipulloihin. Uuden linjan arvioidaan olevan käytössä vuoden 2024 toisella vuosipuoliskolla.

”Investointi uuteen pullotuslinjaan on vahvasti Apetitin orgaanisen kasvun vauhdittamisen strategian mukainen. Kasviöljyt ovat oleellinen osa tasapainoista ja terveellistä ruokavaliota. Kuluttajien edelleen kasvava kiinnostus hyvinvointiin ja terveellisten elämäntapojen tavoitteluun pitävät kasviöljyjen kysyntää korkealla. Uusi pullotuslinja antaa mahdollisuuksia korkeamman jalostusasteen tuotteiden kehitykseen kasviöljyissä”, Apetitin toimitusjohtaja Esa Mäki sanoo.

Apetitin Kantvikin kasviöljypuristamolla on tähän asti pakattu teollisuuteen ja Food service -sektorille myytäviä kasviöljyjä.

”Uuden pullotuslinjan myötä otamme toimitusketjun vahvemmin omiin käsiimme ja pystymme jatkossa kehittämään tuotevalikoimaamme monipuolisesti sekä hyödyntämään kotimaisuutta vahvemmin osana tuotteistoa. Haluamme kasvattaa kotimaisten Apetit ja Neito kasviöljyjen myyntiä vähittäiskaupassa”, Apetitin Öljykasvituotteet-liiketoiminnan johtaja Timo Huttunen sanoo.

Investointiin liittyvät työt käynnistyvät vuoden 2023 aikana. Uuden pullotuslinjan päätoimittajat ovat Krones ja Stora Enso.

Lisätietoja: Timo Huttunen, liiketoimintajohtaja, Öljykasvituotteet, etunimi.sukunimi (a) apetit.fi

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja ja jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä sekä rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 182 miljoonaa euroa.