Apetit Kotimainen Pinaattikeitto makutestin voittoon

Foodwestin pinaattikeittotutkimuksessa* keittoklassikko Apetit Kotimainen Pinaattikeitto nousi makuvoittajaksi ja nappasi ykkössijan. Tutkimuksessa arvioitiin yhteensä kuusi päivittäistavarakaupassa myytävää pakaste- ja tuorevalmisruoka pinaattikeittoa maun, ulkonäön, rakenteen ja tuoksun suhteen. Apetit Kotimainen Pinaattikeiton ykkössija on kiistämätön. Foodwestin markkinatutkimuspäällikkö Suvi Luoma totesi tuotteen niin erinomaiseksi, ettei tuotteelle löytynyt kehityskohteita.

Apetit Kotimainen Pinaattikeitto on säilyttänyt vetovoimansa jo yli neljä vuosikymmentä. Tuotteen herkullinen maku syntyy muun muassa suomalaisesta pinaatista, suomalaisesta maitojauheesta ja suomalaisesta voista, ilman lisäaineita. Apetit Pakaste Oy:n tuotekehityksessä on tehty tuotehuoltoa vuosien varrella, mutta herkullinen alkuperäinen maku ja pehmeä helposti lusikoitava rakenne on säilynyt läpi vuosien.

Vuoden 2013 alussa Apetit Pinaattikeitto sai nimeensä ja pakkaukseensa Kotimainen maininnan ja tuote onkin noussut kolmen myydyimmän Apetit-tuotteen joukkoon. Apetit Pinaattikeitosta on saatavilla myös laktoositon vaihtoehto, Apetit Laktoositon Pinaattikeitto, joka on elokuusta alkaen myös Apetit-Kotimainen tuote.

Apetit Kotimainen Pinaattikeitto raaka-aineiden alkuperät:

• VESI                            Säkylä
  • suomalainen PINAATTI, 11 %      Huittinen / Vampula
  • suomalainen MAITOjauhe          Seinäjoki
  • suomalainen VEHNÄjauho          Raisio
  • suomalainen VOI                 Seinäjoki
  • SOKERI                          Säkylä / Kirkkonummi
  • SUOLA                           Hollanti

Kotimaisuusaste 98 %. LISÄAINEETON.

Lisätietoja antaa:

Riikka Haarasilta-Suutarinen, Apetit Pakaste Oy, tuoteryhmäpäällikkö, puh. 010 402 4011

*) Pinaattikeittojen tuotevertailu toukokuu 2013. Foodwest ja Turun Yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskus. Tutkimus perustuu koulutetun raadin ja 100 kuluttajan arvioon valmiina myytävien pinaattikeittojen miellyttävyydestä

Apetit Pakaste Oy lyhyesti

Kotimainen Apetit Pakaste Oy valmistaa vihannes- peruna- ja valmisruokapakasteita ja pizzaa. Toimipaikat sijaitsevat Säkylässä ja Pudasjärvellä. Satokausituotanto on keskittynyt Säkylään, lähelle sopimusviljelijöitä, jolloin raaka-aineen matka tehtaalle ja tuotantoon on mahdollisimman lyhyt. Pudasjärvellä sijaitseva pizzatehdas on Suomen suurin pakastepizzoja valmistava yksikkö. Apetit Pakaste Oy on osa Apetit-konsernia.

JAKELU:

www.apetitgroup.fi