Apetit liittyy elintarvikealan materiaalitehokkuussitoumukseen

Apetit Oyj, Lehdistötiedote 10.2.2020 klo 9.30

Apetit liittyy elintarvikealan materiaalitehokkuussitoumukseen keskeisinä tavoitteinaan raaka-ainekäytön tehokkuuden parantaminen, sekajätteen määrän pienentäminen sekä vedenkulutuksen vähentäminen.

”Materiaalitehokkuutta kehittämällä Apetit pyrkii parantamaan tuotantonsa tehokkuutta ja samalla kannattavuutta. Apetitin tavoitteena on myös tunnistaa entistä paremmin ne tuotannon eri vaiheet, joissa voidaan paitsi ehkäistä syntyvää raaka-aine- ja materiaalihävikkiä, myös säästää muita luonnonvaroja sekä tehostaa prosesseja edelleen”, sanoo viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Sanna Väisänen.

Osana sitoumusta Apetit myös lisää henkilöstönsä valmiuksia parantaa ja kehittää toiminnan materiaalitehokkuutta.

Elintarvikealan materiaalitehokkuuden sitoumus

Elintarvikealan materiaalitehokkuuden sitoumuksella vähennetään ruoan valmistuksen, jakelun ja kulutuksen ympäristövaikutuksia.

Sitoumuksen vuosille 2019–2021 ovat allekirjoittaneet maa- ja metsätalousministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö sekä ympäristöministeriö yhdessä Elintarviketeollisuusliitto ry:n, Päivittäistavarakauppa ry:n ja Suomen Pakkausyhdistys ry:n kanssa.

Sitoumuksen tavoitteisiin päästään yrityksissä tehtävillä konkreettisilla materiaalitehokkuustoimilla.

Lisätietoa sitoumuksesta Motivan verkkosivulla.

Sanna Väisänen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 010 402 4041

Apetit on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2018 oli 283 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.