Apetit luopuu palvelutoreistaan

Apetit Oyj, Sijoittajauutinen 09.11.2018 klo 08:00

Apetit Oyj luopuu jäljellä olevista Ruokaratkaisut-liiketoimintaan kuuluvista palvelutoreista vaiheittain alkuvuoden 2019 aikana. Palvelutorit ovat toimineet shop-in-shop -periaatteella tiettyjen alueellisten osuuskauppojen yhteydessä. Palvelutoriverkostoa on jo supistettu aiemmin tänä vuonna.

”Palvelutoreista luopuminen on strategiamme mukaista keskittymistä ydinliiketoimintoihimme sekä luonnollinen jatkumo kalaliiketoiminnasta luopumiselle vuonna 2017", toimitusjohtaja Juha Vanhainen sanoo.

Liikkeen luovutusten yhteydessä noin 100 Apetitin työntekijää siirtyy alueellisten osuuskauppojen palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Palvelutoreista luopumisella ei ole merkittävää vaikutusta Apetitin tulokseen.

Juha Vanhainen, toimitusjohtaja, Apetit Oyj, puh. 010 402 2100

Sanna Väisänen, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, Apetit Oyj, puh. 010 402 4041

Apetit on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2017 oli 312 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä keskimäärin 557. Lue meistä lisää osoitteessa apetitgroup.fi.