Apetit Oyj: Ilmoitus omien osakkeiden luovutuksesta

Apetit Oyj, pörssitiedote 18.3.2022 klo 11.00

Apetit Oyj: Ilmoitus omien osakkeiden luovutuksesta

Apetit Oyj on luovuttanut 16.3.2022 (muu luovutus) palkkiona yhtiön hallituksen jäsenille omia osakkeitaan (APETIT) yhteensä 985 kappaletta. Osakkeiden luovutusarvo on yhteensä 12 164,75 euroa eli noin 12,35 euroa kappaleelta. Nyt ilmoitetun luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 77 668 osaketta.

Apetit Oyj:n hallintoneuvosto päätti 17.8.2021, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan 39 060 euron, varapuheenjohtajalle 24 120 euron ja jäsenille 19 560 euron vuosipalkkio. Vuosipalkkiosta 60 % maksetaan rahana ja 40 % luovuttamalla yhtiön hallussa olevia omia osakkeita niiden luovutushetken käypään markkina-arvoon. Osake- ja rahapalkkiot päätettiin suorittaa neljä kertaa vuodessa.

Lisätietoa:

Teemu Luovila, talous- ja hallintojohtaja, puh. 010 402 2114

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 284 miljoonaa euroa. Lue lisää: apetit.fi