Apetit Oyj oikaisee julkisuudessa ollutta tietoa

Apetit Oyj, Pörssitiedote 11.6.2019 klo 14:00

Apetit Oyj oikaisee julkisuudessa viime päivinä esitettyä virheellistä tietoa liittyen yhtiön taloudelliseen asemaan ja omaan pääomaan.

Yhtiön taloudellinen asema on erittäin vahva. Yhtiön omavaraisuusaste on viljakaupan varastoista riippuen ollut pitkään tasolla 60-70 %. Tämän lisäksi konsernin nettovelkaantumisaste oli vuoden 2017 lopussa negatiivinen ja vuoden 2018 lopussa korkeista viljavarastoista johtuen lievästi positiivinen.

Yhtiön omat pääomat ovat viimeisen viiden vuoden aikana vähentyneet noin 40 miljoonaa euroa. Yli puolet tästä koostuu yhtiön vahvan taloudellisen aseman turvin maksetuista osingoista osakkeenomistajille sekä loput suurelta osin vuonna 2017 myydyn Kalajalosteet-liiketoiminnan arvonalennuksista ja myyntitappiokirjauksista. Apetitin vuosien 2014-2018 operatiivinen liiketulos on ollut yhteensä noin 9 miljoonaa euroa voitollinen.

Lisätietoa:

Juha Vanhainen, toimitusjohtaja, puh. 010 402 00

Apetit on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2018 oli 283 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.