Apetit panostaa kotimaiseen työhön, tuotantoon ja tuotteisiin - Pudasjärven pakastepizzatehtaan investointi uudistaa pizzavalikoiman

Apetit Oyj, lehdistötiedote 12.5.2021 klo 13.00

Apetit investoi noin 2 miljoonaa euroa uuteen pakastepizzalinjastoon Pudasjärven tehtaalla. Investoinnin myötä Apetitin pakastepizzaperhe kokee merkittäviä uudistuksia ennen kaikkea maun ja rakenteen osalta.

”Investointi pakastepizzan kehittämiseen on samalla investointi kotimaiseen työhön, tuotantoon ja tuotteisiin. Haluamme tarjota suomalaisille entistä herkullisempaa pakastepizzaa, mahdollisimman kotimaisista raaka-aineista”, kertoo Apetitin toimitusjohtaja Esa Mäki.

Apetitin pakastepizzat valmistetaan Pudasjärvellä, todennäköisesti maailman pohjoisimmalla pakastepizzatehtaalla. Tehtaalla on pitkät perinteet, ja osa Apetitia se on ollut vuodesta 1998 lähtien.

”Pudasjärven pizzatehdas on merkittävä paikallinen toimija. Investoinnilla onkin positiivinen vaikutus Pudasjärven alueeseen ja laajemminkin pohjoissuomalaisiin tuottajiin, joilta osa raaka-aineista hankitaan”, Mäki sanoo.

Apetit pakastepizzat on tähänkin asti valmistettu aina mahdollisimman kotimaisista raaka-aineista. Sama lupaus pysyy myös tulevaisuudessa.

Uudistunutta Apetit pakastepizzaa päästään maistelemaan vuoden 2022 aikana.

Sanna Väisänen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 010 402 4041

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 293 miljoonaa euroa.