Apetit Perinteinen – tuotteita nyt myös kuluttajapakattuna

Klikkaa auki lisää infoa sekä herkulliset reseptit tästä (PDF) >

Uudet Apetit Perinteinen – tuotteet maistuvat kuten kalan kuuluu maistua. Tuotteet valmistetaan aina tuoreesta kalasta perinteisellä ammattitaidolla ja osaamisella. Suolauksessa käytetään merisuolaa. Graavi- ja kylmäsavutuotteet ovat perinteisesti pintasuolattuja. Raaka-aineena on vain perinteisiä raaka-aineita, ei lisäaineita. Apetit Perinteinen – tuotteet savustetaan perinteisin menetelmin kotimaisella leppäpurulla. Apetit Perinteinen – palvelumyyntituotteet valmistetaan Kuopiossa, poikkeuksena Apetit Perinteinen Kotimainen Muikkukukko, joka leivotaan käsin Kajaanissa.

Uutta kalahyllyssä!

APETIT PERINTEINEN – KULUTTAJAPAKATUT TUOTTEET:

APETIT PERINTEINEN –PALVELUMYYNTITUOTTEET:

Kalaraaka-aineen alkuperämaa

Apetit Perinteinen Graavisiika valmistetaan aina kotimaisesta siiasta. Kirjolohituotteiden kalan alkuperämaa vaihtelee. Apetit Perinteinen – kirjolohituotteiden kirjolohi on kotimaista aina silloin, kun kotimaista, riittävän kokoista kirjolohta on saatavilla eli noin kuusi kuukautta vuodessa. Apetit Perinteinen – lohituotteet valmistetaan Norjan lohesta.

Kalaosaajien suun mukaista kalaa

Apetit Perinteinen -tuotelaatu on viimeistelty maukkaaksi ja tasalaatuiseksi Apetit Kala Oy:n Kuopion kalalaitoksen tuotekehityksen sekä henkilökunnan toimesta. Tuotantolaitoksen henkilökunta osallistui tuotteiden valmistusprosessin kehittämiseen ja on tämän vuoksi sitoutunut valmistamaan maukkaita Apetit Perinteinen - tuotteita.

Tuotekehitysvaiheessa tuotteet maistettiin Apetit Kala Oy:n Kuopion kalatuotantolaitoksen henkilökunnasta koostuvassa makuraadissa sokkotestissä rinnakkain muiden valtakunnallisessa jakelussa olevien vastaavien kalatuotteiden kanssa. Kalatuotantolaitoksen henkilökunta koostuu tavanomaisista kuluttajista, joilla on työnsä puolesta keskivertokuluttajaa tiukemmat vaatimukset kalajalosteiden maun suhteen.

Makutestit tehtiin vakuumipakatuilla tuotteilla. Apetit Perinteinen - tuote katsottiin valmiiksi vasta silloin, kun sen maku voitti muut testattavat tuotteet. Mikäli tuotteelle ei löytynyt valtakunnallisesti jakelussa olevaa kilpailevaa tuotetta, tuotteen tuli saada yli 4,5 makupistettä. Asteikkona käytettiin sanallisesti ankkuroitua asteikkoa (1=Erittäin huono, huono, kohtalainen, hyvä, herkullinen, 6=erittäin herkullinen).

Kuluttajien makupalaute

Apetit Kala Oy kerää kuluttajien makupalautetta. Vähittäispakattujen tuotteiden takatarrassa on QR-koodi, jonka avulla kuluttaja voi kirjautua mobiilisti palautesivulle. Palautteen voi antaa myös osoitteessa www.apetit.fi/palaute. Jos maku jättää toivomisen varaa, korjataan reseptiä. Kesän aikana palvelumyyntituotteista saatu palaute on todella myönteistä:

47 %: Erinomaista. Maistuu juuri siltä kuin kalan kuuluu maistua.

25 %: Hyvää. Tuoreesta on tehty. Sen maistaa.

22 %: Ihan jees. Tällaista kalaa voisi syödä useamminkin.

3 %:  Njaa. Taidan olla enempi makkaran ystävä.

Avainsanat: