Apetit Twin -pizzasarja täydentyy Pepperonilla - uutuus kenties maailman pohjoisimmalta pizzatehtaalta

Apetit Oyj, lehdistötiedote, 5.10.2020 klo 10.00

Apetitin suosittu Twin-pizzasarja saa jatkoa lokakuussa, kun pakastealtaisiin saapuu uutuusmaku Pepperoni. Apetitin pizzat valmistetaan Pohjois-Pohjanmaalla, Pudasjärvellä, todennäköisesti maailman pohjoisimmalla pizzatehtaalla.

”Pepperoni on yksi suosituimmista pizzatäytteistä Suomessa, myös pakastepizzoissa. Apetit Twin -pakkaus sisältää kaksi mehevää pepperonipizzaa, eli tuplasti pizzanautintoa”, kertoo Apetitin Pudasjärven tuotantolaitoksen valmistuspäällikkö Pia Ervasti.

Pepperonin lisäksi uutuuspizza sisältää maukasta juustoa, mausteista tomaattikastiketta ja ohuen pohjan - eli kaikki hyvän pizzan ainekset. Pakastepizza on helppo tapa herkutella silloin, kun ruoanlaitolle ei ole aikaa.

”Apetit Twin Pepperoni on herkullinen sellaisenaan, mutta siihen on myös helppo lisätä omia täytteitä sen mukaan, mitä kulloinkin tekee mieli”, Ervasti vinkkaa.

Twin-pizzasarja on pakastepizzojen kotimainen klassikko, johon kuuluu uutuuden lisäksi kaksi tuttua makua: Bolognese ja Hawaii Twin.

”Twin-pizzojen reseptiä ja pakkausilmettä uudistettiin alkuvuodesta 2020 ja parannetusta reseptistä voi nauttia myös Pepperoni-uutuudessa”, kertoo Ervasti.

Miltei 3 000 pizzaa tunnissa - pitkälti kotimaisista raaka-aineista

Apetitin pizzat valmistetaan Pudasjärvellä. Tehtaalla on pitkät perinteet: sen toiminta alkoi pienestä kotileipomosta vuonna 1974.  1980-1990-luvun taitteessa alettiin tehtaalla valmistaa myös pakastepizzaa. Pakastepizzatehdas on ollut osa Apetitia vuodesta 1998.

Pudasjärvellä tehdään todennäköisesti maailman pohjoisinta pakastepizzaa mahdollisimman kotimaisista raaka-aineista.

”Suuri osa raaka-aineista on kotimaisia ja lähellä tuotettuja. Iso osa perusraaka-aineista, kuten jauhot, juusto ja tomaattikastike, ostetaan lähimmiltä mahdollisilta tuottajilta Pohjois-Suomesta”, kertoo Pia Ervasti.

Tavallisena päivänä pizzoja tehdään noin 2 800 kappaletta tunnissa. Pienessä 7 000 asukkaan kaupungissa pizzatehdas on näkyvä toimija ja toimipaikan yhteydessä olevassa tehtaanmyymälässä vieraillaan tiuhaan.

”Myös monet ohikulkijat pysähtyvät myymälään matkansa varrella. Myymälä tuo iloa monille ja samalla vähennämme hävikkiä, mikä on hieno asia”, sanoo Ervasti.Apetit Twin Pepperoni -pizzauutuus löytyy kauppojen pakastealtaista lokakuun alusta lähtien.

Tuotetiedot:
apetit.fi/
Tuotekuvat: apetit.emmi.fi

Sanna Väisänen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 010 402 4041
Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetit-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 313 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.