Apetit vahvistaa asemaansa Ruotsin markkinoilla - Apetit-brändin tuotteita ICA-ketjun valtakunnallisiin valikoimiin

Apetit Oyj, lehdistötiedote 31.3.2020 klo 13.30

Apetit on ottanut strategiansa mukaisia askelia kansainvälisen kaupan kasvattamiseksi ja Ruotsin markkinaosuuden vahvistamiseksi. Apetit-brändillä myytäviä pakastevihannessekoituksia ja vegaanisia Kasvisjauhis-pakastepizzoja on jatkossa saatavilla kattavasti Ruotsin suurimman kauppaketjun ICA:n valtakunnallisissa valikoimissa.

Ensimmäisessä vaiheessa Apetit vie Ruotsin markkinoille neljä pakastevihannessekoitusta, paneroidut Kukkakaali- ja Parsakaaliwingsit sekä kaksi Kasvisjauhispizzaa.

”Suomessakin suositut Kukkakaali- ja Parsakaaliwingsit ovat Ruotsin markkinoilla uudenlainen tuote. Odotuksemme paneerattujen kasvisten ja yhtä lailla vegaanisten pizzojen kysynnälle ovat korkealla. Perinteisemmät pakastevihannekset ovat lähtökohtaisesti vahvoja Ruotsissa. Kaikkiaan on hienoa, että pitkään valmistelemmamme viennin avaus omalla brändillämme on käynnistynyt lupaavasti”, Apetitin toimitusjohtaja Esa Mäki sanoo.

Apetitin yhtenä strategisena tavoitteena on ollut ruoan kansainvälisen kaupan kasvattaminen erityisesti lähimarkkinassa.

”Viennin systemaattinen kasvattaminen Ruotsiin on meille erittäin tärkeää. Suomessa asemamme pakastealtaissa on vakiintunut, mutta uskomme tuotteidemme ottavan paikkansa myös Ruotsin markkinoilla. Ruotsissa on lähes kaksinkertainen määrä asukkaita Suomeen verrattuna ja siellä käytetään perinteisesti enemmän pakasteita kuin Suomessa”, Mäki sanoo.

Sanna Väisänen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 010 402 4041

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetit-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 313 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.