Apetitille hyvä tulos CDP:n kansainvälisessä ilmastoarvioinnissa

Apetit Oyj, lehdistötiedote, 7.12.2021 klo 16.00

Apetit-konserni saavutti hyvästä ympäristöhallinnasta kertovan arvosanan B maailmanlaajuisen ympäristöalan järjestön CDP:n ilmastoarvioinnissa. Management-tason arvosana tuli Apetitille CDP:n Climate Change -arvioinnista yhtiön vastattua kyselyn suppeaan versioon. Apetit osallistui CDP:n kyselyyn nyt ensimmäistä kertaa.

”Apetitin tavoitteellisen ilmastotyön keskiössä ovat kestävät ruokavalinnat. Olemme esimerkiksi sitoutuneet viljelymenetelmien kehittämiseen ja hiiliviljelyn edistämiseen alkutuotannossa, panostamaan tuotteissamme kotimaisiin kasviksiin ja lähikalaan sekä pienentämään oman toimintamme CO2-päästöjä 75 prosentilla vuoteen 2025 mennessä. Olemme iloisia, että saavutimme CDP:ssä B-tason heti ensimmäisellä osallistumiskerralla”, Apetitin viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Sanna Väisänen sanoo.

Vuosittaisessa CDP:n Climate Change -arvioinnissa analysoidaan ja kerätään tietoa yrityskohtaisesti ilmastonmuutoksen hillinnästä, ilmastoriskien ja -mahdollisuuksien tunnistamisesta sekä päästöistä.

Sanna Väisänen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 010 402 4041

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 293 miljoonaa euroa.