Apetitin kevään uutuuspakasteissa herkullisia napostelutuotteita ja suosittuja makuja: Valio AURA® ja sourcream&onion

Apetit Oyj, lehdistötiedote 21.3.2023 klo 10.30

Apetitin kevään uutuustuotteissa korostuvat suomalaisten suosikkimaut. Uudet napostelutuotteet yhdistelevät herkullisella tavalla kasviksia ja juustoa. Uutuuksissa on myös uusi makuvariantti uuni- ja grillikasvisten tuoteperheeseen. Järvikalapuikot uivat kartonkipakkauksesta pussiin.

Apetitin kasvisten asiantuntijat ovat kehittäneet kevään herkutteluhetkiin ja kotikatsomoihin kaksi uutta naposteluherkkua.

”Uudenlaisissa naposteluherkuissa on yhdistetty laadukkaita kasviksia ja maukkaita juustoja herkulliseksi kokonaisuudeksi. Täynnä makua olevissa uutuuksissa on runsaasti kasviksia, minkä lisäksi ne ovat gluteenittomia ja laktoosittomia”, brändi- ja tuoteryhmäpäällikkö Wilhelmiina Ritala kertoo.

Apetit AURA® juusto & porkkana nugetit on valmistettu porkkanasta sekä kukkakaalista ja sisältävät kotimaista rakastettua sinihomejuustoklassikkoa, Valio AURA® juustoa. Apetit jalapeno-cheddar-kukkakaalitikuille sopivaa tulisuutta tuo jalapeno.

”Nämä naposteluherkut valmistuvat helposti ja nopeasti. Herkutteluhetken kruunaa tietysti oman maun mukainen dippi. Esimerkiksi rypsiöljypohjainen savupaprika-chilidippi toimii mukavasti. Pinaattijogurtti sopii taittamaan tikkujen tulisuutta ja hernemajoneesi puolestaan toimii nugettien kaverina”, vinkkaa Apetitin kasvisruokamestari Teemu Hursti.

Sourcream & onion maistuu nyt monikäyttöisissä uuni- ja grillikasviksissa

Apetitin uuni- ja grillikasvisten tuoteperhe kasvoi uutuusmaulla Apetit Uuni- ja grillikasvikset sourcream & onion. Tuote on loistava valinta kulman takana odottavaan grillikauteen, mutta toimii erinomaisesti myös kevättalven uuniruokana. Herkullisia juureksia sisältävä uuni- ja grillikasvissekoitus on maustettu tutulla sourcream & onion -maustesekoituksella. Rouhea vihannessekoitus sisältää perunaa, porkkanaa kahdessa eri värissä ja ruusukaalia. Tuotteen kotimaisuusaste on 80 %.

”Suomalaisten tutusta sourcream & onion -suosikkimausta voi nyt nauttia myös pakastevihanneksissa. Tutkimuksemme mukaan noin kolmasosa suomalaisista nimeää käyttävänsä säännöllisesti uuni- ja grillikasviksia. Ne sopivatkin näppäräksi lisukkeeksi monenlaiseen kokkailuun. Valmiiksi maustetut kasvikset tuovat myös helppoutta ruoanlaittoon”, Apetitin brändi- ja tuoteryhmäpäällikkö Nina Dahlberg kertoo.

Uunin ja grillin lisäksi maukkaan lopputuloksen saa air fryerissä.

”Kaada pussillinen kasviksia suoraan pakastimesta air fryerin koriin. Kuumenna 180 asteessa noin kymmenen minuuttia välillä sekoittaen. Lopputulos on mukavan rapea”, Hursti opastaa.

Uuni- ja grillikasvikset sopivat myös paahdettuun halloumijuustosalaattiin. Helpon ateriakokonaisuuden saa myös vaivatta yhdistämällä uuni- ja grillikasvikset esimerkiksi Apetitin Järvikalapuikkojen ja pinaattijogurttikastikkeen kanssa.

Järvikalapuikko ui pussiin

Apetitin suositut kotimaisista särkikaloista valmistetut Järvikalapuikot siirtyvät kartonkikotelosta pussiin. Apetitin Järvikala-tuoteperhe sai alkunsa, kun Säkylän Pyhäjärven hoitokalastuksen saalis haluttiin hyötykäyttöön. Aiemmin hoitokalastuksen saalis oli saattanut pahimmassa tapauksessa päätyä jopa kaatopaikalle. Apetitin ensimmäinen särkikalaan perustuva tuote tuli kauppoihin jo vajaat viisi vuotta sitten. Herkullisista särjistä valmistettavissa Järvikalapuikoissa käytetään vain kotimaista kalaa.

Kevään uutuustuotteet:

Tuotekuvat: Apetitin aineistopankki

Miika Kemilä, viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö, puh. 010 402 4044

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja ja jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä sekä rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 182 miljoonaa euroa. Lue lisää: apetit.fi