Apetitin pihveistä ja pyöryköistä kesän maukkaimmat burgeri- ja hodariherkut

Apetit Oyj, lehdistötiedote 20.5.2019 klo 10:00

Apetitin pihveistä ja pyöryköistä syntyvät kesän maukkaimmat burgeri- ja hodariherkut. Sämpylän väliin kannattaa rohkeasti kokeilla kalaa, kasvista ja erilaisia pyöryköitä tai pihvejä. Kasvisten ykkösenä Apetit on kehitellyt kesään sopivat herkut grilliin, jotka sateen sattuessa valmistuvat myös sisällä. Säästä viis, kunhan ruoka on hyvää!

Paluu juurille

Pyöryköitä hodarin väliin? Miksi ei! Apetit Punajuuripyörykät istuvat sämpylän sisään Paluu juurille -hodarissa upeasti yhdessä vuohenjuuston ja saksanpähkinöiden kera. Meneekö tämä ohje testiin? No tietysti menee! Kysymys kuuluukin, miksei pyörykkä ole ennen löytänyt tietään hodarisämpylän sisään, sillä sinne se todellakin kuuluu. Apetit Punajuuripyörykät maistuvat isoille ja pienille hodarin ystäville. Paahdettu pellavansiemen tuo pyörykälle mukavasti rakennetta ja on samalla kaiken kokoisten herkkusuiden mieleen.

Joogin mieleen

Tarvitseeko burgerin aina olla överi? Joogin mieleen -burgeri sopii brunssien tähdeksi tai miksei lounaaksi. Avokadoa, kuullotettua paprikaa ja Apetit Kvinoa Kasvispihvin sisältävä open face -burgeri on hyvää tekevä herkku. Apetit Kvinoa Kasvispihvi on laktoositon ja gluteeniton kaveri, joka pitää sisällään monen monta eri kasvista: porkkanaa, kikhernettä, lanttua, palsternakkaa ja purjosipulia.

Hifistelijän herkku

Maukasta majoneesia, tuhti mustapapupihvi, raikasta tomaattia ja herkullinen briossi, niistä syntyy Hifistelijän herkku -burger. Oletko jo testannut Apetitin Mustapapupihviä? Pihvi on tuhdin muhkea täyte burgerille, ja sen ruokaisa rakenne tuo mukavasti pureskeltavaa. Makua pihville antavat korianteri, savupaprika ja cayennepippuri. Apetit Mustapapupihvi sopii jokaiselle burgerihifistelijälle ruokavaliosta riippumatta, sillä se on täysin vegaaninen vaihtoehto sämpylän väliin.

Kuumaa menoa

Nyt ei kitsastella maussa! Kuumaa menoa -hot dog sulkee sisäänsä salsaa sekä Apetit Kasvisjauhis Vegenugget mexican -nuggetteja. Tämä herkku syntyy vaivatta vaikka iltapalaksi isommallekin porukalle. Vegaaniset ja gluteenittomat nuggetit on maustettu astetta tuimemmin jalapenolla ja chilipippurilla, mikä saattaa heikompia hirvittää. Apetit Kasvisjauhis Vegenugget mexican -nuggetit sisältävät runsaasti proteiinia ja kuitua, eli kun Kuumaa menoa -hot dog katoaa kitaan, ei nälkä pääse yllättämään aivan heti uudestaan.

Särjen ääni

Särjen ääni -burger - siinä vasta eväkäs eväs! Burgeri on aivoja hellivää arkiruokaa parhaimmillaan, kun väliin sujahtaa Apetitin Järvikalapihvi. Asteikolla 1-10, kuinka hyvää arkiruokaa burgeri voi olla? Me vastaamme vaatimattomasti: täysi kymppi! Apetit Kotimainen Järvikalapihvi on mainiota ravintoa myös aivoille, sillä pihvissä on runsaasti omega-3 -rasvahappoja. Kotimaisesta särjestä ja pikkuahvenesta valmistettavat Apetit Järvikalapihvit ovat vastuullisen herkuttelijan valinta.

Katso reseptit maukkaisiin burgereihin ja lisätietoa tuotteista täältä.

Lisätietoa:

Hanna Pere, tuoteryhmäpäällikkö
etunimi.sukunimi(a)apetit.fi

Sanna Väisänen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet
etunimi.sukunimi(a)apetit.fi

Apetit
on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2018 oli 283 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.