Apetitin syksyn uutuuksista maukasta ja helppoa isommallekin porukalle – keittoainekset arjen herkullinen apu

Apetit Oyj, lehdistötiedote, 20.10.2023, klo 9.30

Apetin syksyn uutuustuotteet ovat todellisia arjen pelastajia, joiden avulla saa valmistettua ruokaa vaivattomasti isollekin porukalle. Uutuuksista löytyy viileneviin syyskeleihin sopivasti lämmittäviä täyteläisiä keittoja sekä herkullista pizzaa jaettavaksi tai isompaan nälkään.

Uusista keittoaineksista kattilallinen keittoa

Syksyllä lämmittää mukavasti Apetit keittoaineksista käden käänteessä valmistuvat keittouutuudet: perinteinen lohikeitto sekä borschkeitto.

Apetit Perinteinen lohikeittoainekset sisältää nimensä mukaan perinteiseen tapaan aitoa kermaa ja voita, jotka antavat keitolle täyteläisen maun.

”Lohikeittoon lisätään vain vesi ja keitetään 15 minuuttia. Oman valinnan mukaan voi joukkoon lorauttaa myös maitoa”, brändi- ja tuoteryhmäpäällikkö Mari Pallonen vinkkaa.

Apetit Borschkeittoainekset puolestaan tuovat reilun määrän kasviksia ja kuitua aterialle täyteläisenä keittona. Mukaan lisätään vain vesi sekä halutessa jokin proteiini.

”Punajuuri on oleellinen aines tässä klassikossa. Punajuuren työstäminen voi olla sotkuista puuhaa. Valmiissa keittoaineksissa on etuna se, että sormet eivät juuri punajuuressa likaannu”, Pallonen toteaa.

Borschkeittoainekset sopii hyvin myös vegaaniseen ruokavalioon. Molemmat keitot ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.

Tuplasti pizzanautintoa - kaksi uutta isoa makua

Apetit Superior -pakastepizzaperhe saa kaksi uutta isoa jäsentä: suurempaan nälkään tai jaettavaksi tarkoitetut Superior Grande -pizzat. Isoja makuvaihtoehtoja on kaksi: Opera Twist ja Double Meat.

Suomalaisten suosikkimauksi kehittynyt Opera Special -pakastepizzan isomman Opera Twist -version päällä on kotimaista kinkkua, MSC-sertifioitua tonnikalaa sekä punasipulia. Double Meatin päältä löytyy kotimaista salamia ja kotimaista maustettua jauhelihaa, tomaattia sekä punasipulia.

”Lisää herkullisuutta pizzoille tuo maukas ja täyteläinen tomaattikastike sekä laadukkaat kotimaiset juustot. Lisäksi juureen leivottu pohja on ohut, kuohkea ja täyteläisen makuinen”, Pallonen kertoo.

Apetitin Superior -pakastepizzat paistetaan italialaisilla pizzakivillä maailman todennäköisemmin pohjoisimmassa pizzatehtaassa Pudasjärvellä.

Uusi perunamuusimaku ja laktoositon kanttarellikeitto

Herkulliset ja suositut Apetit Perunamuusit saavat nyt uuden variantin, johon on lisätty maukasta porkkanaa. Peruna-porkkanamuusi on laktoositon, gluteeniton ja vegaaninen.

”Perunamuusimme eri makuineen ovat todella suosittuja. Ne ovat helppoja ja nopeita valmistaa ja sopivat lisukkeeksi todella moneen ruokaan. Mukaan lisätään vain neste, esimerkiksi vesi, maito tai kaurajuoma ja lämmitetään mikrossa seitsemän minuutin ajan”, markkinointipäällikkö Nina Dahlberg sanoo.

Apetitin syksyn uutuuksiin kuuluu myös tutun kanttarellikeiton uudistunut, laktoositon versio. Pakastekeitot ovat monipuolinen tuote ruoanlaitossa.

”Tavanomainen tapa on tietysti nauttia keitto sellaisenaan kuumana. Mutta kanttarellikeitto taipuu hienosti esimerkiksi pastavuoan kastikkeeksi tai ohukaisten valmistamiseen”, Pallonen kertoo.

Syksyn 2023 Apetit-uutuudet

Tuotekuvat: Apetitin aineistopankki

Miika Kemilä, viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö, puh. 010 402 4044

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja ja jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä sekä rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 182 miljoonaa euroa. Lue lisää: apetit.fi