Apetitin syksyn uutuustuotteet lisäävät vaihtoehtoja kasvisherkutteluun - myös luomutuoteperhe kasvaa

Apetit Oyj, lehdistötiedote

2.10.2019 klo 09:00

Apetit tuo syksyllä kauppoihin uusia vaihtoehtoja kasvisteluun. Odotetut Apetit Kukkakaaliwingsit ja Parsakaaliwingsit sopivat illanviettojen naposteluun ja lisukkeeksi. Myös Apetitin luomutuoteperhe kasvaa, kun luomutuotteiden joukkoon lanseerataan Juustoinen kasvispihvi, Bataatti-kikhernepihvi, Välimeren kasvissosekeitto sekä Kotimainen Keittojuures ja Kotimainen Kasvissuikaleet -pakastekasvissekoitukset. Apetit-keittojen makumaailma laajenee entisestään myös inkiväärillä ja kookoksella höystetyn Itämaisen Kasvissosekeiton myötä.

- Rapeat, savupaprikalla ja chilillä maustetut Parsakaaliwingsit ja Kukkakaaliwingsit ovat täydellisiä herkkuhetkiin, naposteltavaksi ja myös lisukkeeksi erilaisiin ruokiin. Niissä on sopivasti mausteisuutta ja tulisuutta. Wingsit ovat mainio tapa lisätä kasvisten käyttöä, Apetitin kasvisruokamestari Teemu Hursti kertoo.

Apetit Kukkakaaliwingsit ja Parsakaaliwingsit ovat vegaanisia, gluteenittomia, soijattomia.

Maistuvia keittoja kylmenevään syksyyn

Apetitin keittouutuudet Itämainen kasvissosekeitto ja Välimeren kasvissosekeitto ovat kuin tehtyjä syksyn kylmeneviin iltoihin. Lämpimän mausteiset ja rakenteeltaan samettiset keitot laajentavat Apetitin pakastekeittojen makumaailmaa.

- Välimeren kasvissosekeitto on pehmeän samettinen ja täyteläinen bataatti-tomaattipohjainen keitto, joka on maustettu herkullisilla välimerellisillä mauilla: aidolla fetajuustolla ja basilikalla. Itämaisessa kasvissosekeitossa on puolestaan nimensä mukaisesti häivähdys Aasian makuja, kuten kookosmaitoa ja inkivääriä, Hursti kertoo.

Kumpikin uutuuskeitto on gluteeniton.

Lisää luomua

Apetitin syksyn uutuuksiin kuuluu myös paljon uusia luomutuotteita. Uudet luomuvihannespakasteet ovat Kotimainen Luomu Keittojuures ja Kotimainen Luomu Kasvissuikaleet.

- Luomun myynti Suomessa on kasvanut tasaiseen tahtiin viime vuosina. Apetitin luomu-uutuudet kuuluvat myös Kotimainen-sarjaan, eli kasvikset ovat 100-prosenttisesti kotimaisia. Kumpikin uutuuksista on myös sellerittömiä, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Sanna Väisänen kertoo.

Luomu tulee myös lautasen keskelle. Luomu Juusto-kasvispihvi ja Luomu Bataatti-kikhernepihvi tuovat maukkaita kasvisruokia koko perheelle.

- Luomu Juusto-kasvispihvi maistuu koko perheelle: se sisältää runsaasti tuttuja ja turvallisia kasviksia. Luomu Bataatti-kikhernepihvi puolestaan hieman mausteisempana, chiliä ja juustokuminaa sisältävänä jäljittelee Meksikon makumaailmaa, kasvisruokamestari Hursti kuvailee.

Uutuuspihvit ovat gluteenittomia, laktoosittomia, soijattomia ja e-koodittomia. Luomu Bataatti-kikhernepihvi on vegaaninen.

Apetitin luomutuotteita Green PE -pakkauksiin

Uudet Apetitin luomuvihannespakastesekoitukset pakataan Green PE -materiaalista valmistettuihin pakkauksiin. Green PE valmistetaan sokerinvalmistuksen sivutuotteesta jalostetusta etanolista, eikä se sisällä fossiilisia raaka-aineita.

- Green PE on ympäristöystävällinen pakkausmateriaali. Se on tehty uusiutuvista luonnonvaroista, minkä lisäksi Green PE on 100% kierrätettävä materiaali ja voidaan kierrättää elintarvikemuovin joukossa. Green PE -materiaalien käyttö on osa Apetitin pakkausratkaisujen uudistamista - haluamme pakkauksissamme mennä kohti kestävämpiä ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja, Väisänen sanoo.

Tarkemmat tiedot tuotteista:

Apetit Kukkakaaliwings
Apetit Parsakaaliwings
Apetit Itämainen kasvissosekeitto
Apetit Luomu Välimeren kasvissosekeitto
Apetit Luomu Juusto-kasvispihvi
Apetit Luomu Bataatti-kikhernepihvi
Apetit Kotimainen Luomu Kasvissuikaleet
Apetit Kotimainen Luomu Keittojuures

Tuotekuvat Apetitin aineistopankissa

Sanna Väisänen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja

etunimi.sukunimi(a)apetit.fi

Puh. 010 402 4041

Apetit on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2018 oli 283 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.