Apetitin toimitusjohtaja vaihtuu

Apetit Oyj, Pörssitiedote 31.5.2019 klo 9:30

Apetit Oyj:n toimitusjohtaja Juha Vanhainen luopuu yhtiön toimitusjohtajan tehtävästä 31.8.2019. Hän on sen jälkeen käytettävissä yhtiön hallituksen määrittämissä erillisprojekteissa 30.11.2019 saakka.

”Lähes viisivuotinen jakso Apetitin toimitusjohtajana on ollut monella tavoin haastava ja samalla erittäin mielenkiintoinen ja motivoiva ajanjakso. Olen iloinen, että olemme yhdessä Apetitin hienon henkilöstön kanssa vieneet muutoksen läpi ja muovanneet yhtiöstä selkeästi fokusoituneen kasvistalon. Käynnistän vuoden lopulla uuden vaiheen urallani”, Juha Vanhainen sanoo.

”Kiitän omasta ja hallituksen puolesta Juha Vanhaista tehdystä työstä. Toivotan hänelle menestystä tulevaan”, Apetit Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Simo Palokangas sanoo.

Esa Mäki Apetit Oyj:n toimitusjohtajaksi 1.9.2019 alkaen

Apetit Oyj:n hallitus on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajaksi maatalous- ja metsätieteiden maisteri Esa Mäen (52). Mäki aloittaa Apetitilla 1.9.2019. Hän siirtyy tehtävään HKScan Oyj:n lihataseen ja tilaustoimitusketjun vastaavan johtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut maaliskuun 2019 alusta lukien.

Esa Mäki on toiminut aikaisemmin Atria Oyj:n viennin ja teollisuusmyynnin johtajana sekä Best In Oy:n toimitusjohtajana. Lisäksi Mäen aikaisempaan työuraan kuuluvat toimitusjohtajuudet Biolan Oy:ssä, Finnprotein Oy:ssä, Broilertalo Oy:ssä sekä HK Ruokatalo Oy:ssä.

”Apetit saa Esa Mäestä vetäjän, jonka toimialatuntemus ja laaja-alainen johtamiskokemus vahvistavat yhtiömme tuloksen kehittämistä. Liiketoiminnan tehostaminen ja kannattavuuden selkeä parantaminen ovat hallituksen ja syyskuussa aloittavan toimitusjohtajan tärkeimmät tehtävät. On hienoa, että pääsemme tekemään töitä yhdessä Esa Mäen kanssa”, Palokangas sanoo.

”Uuden ja aikaisempien työtehtävieni yhteinen nimittäjä on suomalainen ruokateollisuus. Maalta kotoisin olevana, minulla oli jo nuorena kontakti kotitilani tuotteita jalostaneeseen Lännen Tehtaisiin. Apetitilla käynnistetyt kehitystoimet, joiden tavoitteena on kasvun ja kannattavuuden parantaminen, tulevat olemaan painopisteenä myös jatkossa”, toteaa Apetit Oyj:n tuleva toimitusjohtaja Esa Mäki.

Simo Palokangas, hallituksen puheenjohtaja, puh. 0400 521 697
Esa Mäki, puh. 044 0321 079
Juha Vanhainen, puh. 040 541 8178

Apetit on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2018 oli 283 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.