Ensimmäiset wok-vihannekset kotimaisista kasviksista - Apetit Kotimainen Wok -vihannessekoitukset saapuvat pakastealtaisiin

Apetit Oyj, lehdistötiedote 29.9.2020 klo 10.00

Pakastewokkien suosio on kasvussa suomalaisten ruoanlaitossa. Lokakuussa kauppoihin tulevat Apetit Kotimainen Wok-vihannekset ja Apetit Kotimainen Wok Lehtikaalikasvis ovat ensimmäiset täysin kotimaiset pakastealtaasta löytyvät wok-vihannessekoitukset.

”Apetitin wok-uutuuksien resepti on yksinkertainen: kotimaisuus, maku, helppous ja hyvinvointi. Wokkien suosio on kasvanut jo pitkään, ja me halusimme tuoda kuluttajille kotimaisen ja vastuullisen vaihtoehdon, joka on tähän saakka puuttunut pakastealtaasta”, tuoteryhmäpäällikkö Ida Nurminen Apetitilta kertoo.

Sekä Apetit Kotimainen Wok-vihannekset että Apetit Kotimainen Wok Lehtikaalikasvis koostuvat 100-prosenttisesti kotimaisista kasviksista. Tuotteet sisältävät muun muassa valkokaalia, punasipulia, lehtikaalia sekä Apetit Vastuuviljely -menetelmällä viljeltyä kotimaista porkkanaa, palsternakkaa ja lanttua.

”Uudet wok-vihannekset ovat todellisia arjen helpottajia: vähemmän vaivaa, enemmän makua ja laatua. Lehtikaalikasvis-woksekoitus sopii myös erinomaisesti FODMAP-ruokavaliota noudattaville”, Nurminen sanoo.

Wok-vihannekset monipuoliseen käyttöön

Apetit Kotimainen Wok -vihannessekoitukset taipuvat monipuoliseen ruoanlaittoon.

”Kotimaiset wok-vihannekset sopivat mainiosti perinteisiin vahvasti maustettuihin aasialaisiin wokkeihin riisin tai nuudeleiden kanssa tarjottuna. Pannulla öljyssä tai mausteseoksessa rapeaksi paistettuna wok-vihannekset ovat maukkaimmillaan”, Apetitin kasvisruokamestari Teemu Hursti kuvailee.

Kotimaiset wok-vihannekset sopivat myös erilaisiin salaatteihin ja paistoksiin.

”Esimerkiksi kasvisrösteissä, munakkaissa tai gratiineissa wok-vihannekset ovat mainio lisä. FODMAP-ruokavalioon sopiva Lehtikaalikasvis-woksekoitus toimii myös vaikkapa kylmänä tai lämpimänä tarjoiltavan kvinoasalaatin osana”, Hursti kertoo.

Maustettu Wok Yrttinen - valmis käytettäväksi ilman lisättyjä aromeja

Apetitin täysin kotimaisten wok-vihannessekoitusten lisäksi tuoteperhettä täydentää maustetut wok-vihannekset, Apetit Maustettu Wok Yrttinen -sekoitus. Perinteisessä, isokomponenttisessa wok-sekoituksessa parsakaali, sokeriherne, punasipuli, paprika ja porkkana saavat makua tuoreena pakastetuista aidoista mausteista.

”Apetit Maustettu Wok Yrttinen on nopea tapa tehdä valmiiksi maustettu ja maukas wok. Persilja, basilika, valkosipuli, sitruunamehu ja mustapippuri antavat valmiille maustekastikkeelle aitoja makuja. Mitään aromeja maustesekoitukseen ei ole lisätty”, Nurminen kertoo.

Apetitin wok-vihannesuutuudet löytyvät kauppojen pakastealtaista lokakuun alusta alkaen.

Tuotetiedot: apetit.fi/wok/
Tuotekuvat: apetit.emmi.fi

Sanna Väisänen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh. 010 402 4041

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetit-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 313 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.