Hallituksen ehdotukset Apetit Oyj:n yhtiökokoukselle

I OSINKO

Hallitus ehdottaa  yhtiökokoukselle, että tilikaudelta 2014 maksetaan osinkoa 0,70 euroa osaketta kohden.

II TILINTARKASTAJAN VALINTA JA PALKKIOT

Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että yhtiölle valitaan kaksi varsinaista tilintarkastajaa ja että KHT Pasi Karppinen sekä KHT-yhteisö PriceWaterhouseCoopers Oy päävastuullisena tilintarkastajana KHT Jari Viljanen valitaan tilintarkastajiksi vuoden 2016 varsinaisen yhtiökokouksen loppuun saakka.

Lisäksi hallitus ehdottaa, että tilintarkastajille maksetaan palkkio yhtiön hyväksymän laskun mukaan.

III OSAKEANTI- JA OMIEN OSAKKEIDEN LUOVUTUSVALTUUDET

Hallitus ehdottaa, että yhtiökokous valtuuttaa hallituksen päättämään osakeannista, joka sisältää oikeuden antaa uusia tai luovuttaa yhtiön hallussa olevia omia osakkeita. Valtuutuksen ehdotetaan käsittävän enintään 761 757 osaketta, joista uusia osakkeita voi olla enintään 634 479 kappaletta ja yhtiön hallussa yhtiökokouskutsun julkaisuhetkellä olevia omia osakkeita 127 278 kappaletta.

Valtuutus käsittää oikeuden poiketa osakkeenomistajien etuoikeudesta (suunnattu osakeanti), jos siihen on yhtiön kannalta painava taloudellinen syy, kuten yhtiön pääomarakenteen kehittäminen, yrityskaupan ja muiden järjestelyjen rahoittaminen ja toteuttaminen tai osakepohjaisen kannustin- tai palkkiojärjestelmän toteuttaminen.

Uuden osakkeen merkintähinta on vähintään osakkeen nimellisarvo eli kaksi (2) euroa. Oman osakkeen luovutushinta on vähintään sen luovutushetken mukainen käypä arvo, joka määräytyy NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä määräytyvän kaupankäyntikurssin perusteella. Hallituksella on oikeus antaa osakkeita myös muuta kuin rahavastiketta vastaan. Osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamisessa osakkeita voidaan antaa myös vastikkeetta.

Valtuutuksen ehdotetaan olevan voimassa vuoden 2018 varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka. Valtuutus kumoaa aikaisemman 28.3.2012 annetun osakeantivaltuutuksen ja samana päivänä annetun valtuutuksen omien osakkeiden luovuttamiseen.

APETIT OYJ

Lisätietoja antaa: