Kasvimaani.fi tuo Pablon ja muut kotimaiset kasvikset suoraan kotiovellesi

Kasvimaani.fi on uusi verkkokauppa, josta voi helposti tilata Apetit-sopimusviljelijöiden Satakunnassa viljelemiä tuoreita kasviksia kotiovelle toimitettuna. Kasvisboxien värikäs sisältö auttaa tutustumaan uusiin kasviksiin ja lisäämään niiden käyttöä paketista löytyvien käyttövinkkien, reseptien ja tarinoiden avulla. Kasvimaanissa voi myös seurata omien kasvisten viljelyä ja tutustua niiden viljelijöihin. Toimitukset alkavat kasvisten satokaudella elokuussa mutta tilauksen voi tehdä jo nyt.

Kasvimaani on nykyiseen kaupunkielämään sovitettu tapa hankkia kasviksia helposti ja samalla palata aikaan, jolloin ne hankittiin tutuilta viljelijöiltä tilalta tai torilta.

- Kasvimaanista (www.kasvimaani.fi) saa tutun viljelijän vastuullisesti viljelemät tuoreet kotimaiset avomaankasvikset kotiin toimitettuna. Kun kotona on jatkuvasti hyvä valikoima kasviksia, tulee niitä myös syötyä enemmän. Tästä hyötyvät erityisesti kotitoimituksia arvostavat kiireiset kuluttajat, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Anna Lajunen Kasvimaani-tiimistä.

- Kasvisten käyttöä lisätäksemme halusimme tarjoilla myös vaihtelua ja innostusta niiden käyttöön. Siksi kasvisboxin sisältö muuttuu sesonkien mukana ja jokaisesta laatikosta löytyy terveisiä pellon laidalta vinkkien, reseptien ja kasvistietouden muodossa. Kasvisboxin avulla puoli kiloa päivässä on helpompi ja hauskempi saavuttaa, jatkaa Anna Lajunen.

Pablo-punajuuri ja monta muuta uutta tuttavuutta

Kasvisboxissa on aina vähintään viittä eri kasvista tai niiden lajiketta. Pakkauksen paino vaihtelee noin 5–6 kilon välillä hieman laatikosta löytyvien eri kasvisten ja niiden koon mukaan. Satokauden kuluessa kasvisboxissa matkaa esimerkiksi Romance-lajikkeen porkkanoita, Petrovsky-lanttua, Pablo-punajuurta ja Palace-palsternakkaa.

Ennakkotilaajat saavat nyt heinäkuun loppuun asti kasvisboxin alennettuun hintaan. Tilauksen voi tehdä vaikka heti ja toimitukset alkavat elokuussa sadon kypsyttyä. Alkuvaiheessa kasvisboxeja toimitetaan pääkaupunkiseudulle. Jakelualueen voi helposti tarkistaa omalla postinumerolla.

Tiedät, kuka kasviksesi viljelee

Kasvimaani on mahdollisuus tutustua omien kasvistensa viljelijöihin. Porkkanaa ja palsternakkaa viljelevä Ilkka Mattila on yksi Kasvimaanin Apetit-sopimusviljelijöistä. Hänellä on tila Ulvilassa, Sunniemen kartanon historiallisilla mailla.

- Kun kuulimme poikani Toni-Antonin kanssa Kasvimaani.fi:stä, päätimme lähteä mukaan. Viljelemme Kasvimaanin asiakkaille kahta porkkanalajiketta: sirompaa varhaislajiketta Nandaa ja perinteistä Romancea sekä Palace-lajikkeen palsternakkaa. On hienoa, että Kasvimaanin kautta voimme tuoda työmme ja viljelemämme kasvikset ihmisten iloksi ja samalla edistää kotimaisten kasvisten käyttöä, kertoo viljelijä Ilkka Mattila.

Apetit osaa kasvikset, Vastuuviljely takaa laadun

Kasvimaanin viljelijät noudattavat Apetitin omaa Vastuuviljelymenetelmää, jota on kehitetty omalla koetilalla Köyliössä ja yhteistyössä viljelijöiden ja tutkijoiden kanssa 2000-luvun alusta saakka. Kotimaisten avomaankasvisten viljelyn tutkimustoimintaa Apetitilla on tilalla ollut jo vuodesta 1954.

- Suomalaisena yrityksenä meille on tärkeää, että kotimaiset kasvikset ovat maailman kärkeä laadussa ja puhtaudessa. Ilman hyviä raaka-aineita ei synny parasta ruokaa, vaikka resepti olisi kuinka hyvä. Viljelijämme noudattavat vuosien tutkimustulosten mukaan määriteltyjä ja ekologisesti kestäviä viljelymenetelmiä. Nyt tuomme arkisen arvokkaan työn läpinäkyväksi ja kerromme kasvisten tarinaa uudella tavalla, kertoo kehityspäällikkö Leena Helminen Apetitilta.

Siirry tästä pellonlaitaan: www.kasvimaani.fi

Kasvimaani.fi lyhyesti

• Kauden kotimaiset kasvikset suoraan kotiovelle
  • Suoraan Apetit-sopimusviljelijöiltä Satakunnasta