Kilpailuviranomainen on hyväksynyt Apetitin Viljakauppa-liiketoiminnan myynnin Bernerille

Apetit Oyj, sisäpiiritieto 10.5.2022 klo 11.20

Kilpailuviranomainen on hyväksynyt yritysjärjestelyn, jossa Apetit myy Viljakauppa-liiketoiminnan Berner Oy:lle. Osapuolet tavoittelevat kaupan toteutumista 31.5.2022 mennessä.

Apetit tiedotti 23.3.2022 sopineensa Viljakauppa-liiketoimintansa myymisestä Berner Oy:lle. Liiketoimintakauppa sisältää Avenan kotimaan viljakauppaliiketoiminnan sekä viljavarastot ja satamaoperaatiot Suomessa.

Esa Mäki, toimitusjohtaja, Apetit Oyj, puh. 010 402 2100

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 284 miljoonaa euroa. Lue lisää: apetit.fi