Korkein hallinto-oikeus kumonnut Caternet Finland Oy:n investointiavustusten takaisinperintää koskevan päätöksen

Korkein hallinto-oikeus on kumonnut Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen marraskuun alussa 2012 antaman takaisinperintäpäätöksen koskien Caternet Finland Oy:n saamia investointiavustuksia. Lisäksi korkein hallinto-oikeus kumosi Maaseutuelinkeinojen valituslautakunnan toukokuussa 2013 antaman päätöksen, jossa Caternet Finland Oy:n asiassa tekemä valitus hylättiin. Korkein hallinto-oikeus määräsi Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen korvaamaan Caternet Finland Oy:n oikeudenkäyntikuluja korkeimmassa hallinto-oikeudessa 10 000 euroa.

Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen tekemä takaisinperintäpäätös kohdistui Caternet Finland Oy:n Helsingin laitokselle vuosina 2008–2009 myönnettyihin investointiavustuksiin. Takaisinperintäpäätös perustui yhtiön osakekannan omistajan vaihdokseen 27.3.2012. Takaisinperittäväksi esitettiin noin 2 miljoonaa euroa. Apetit Oyj ei kirjannut kuluja mahdollisesta takaisinperinnästä valitusprosessin ollessa kesken vuosina 2012–2014.

Apetit Oyj on tiedottanut prosessista osavuosikatsauksissaan vuosina 2012–2014 ja tilinpäätöksissään vuosilta 2012 ja 2013.

Veijo Meriläinen

Lakimies Asmo Ritala, p. 010 402 4005