Lännen Tehtaat Oyj:n hallitus esittää yhtiökokoukselle yhtiön nimen vaihtamista Apetit Oyj:ksi

Lännen Tehtaat Oyj:n hallitus on päättänyt esittää 26.3.2013 pidettävälle yhtiökokoukselle yhtiön nimen vaihtamista Apetit Oyj:ksi. Nimimuutos vaatii 2/3 enemmistön tuen yhtiökokouksessa.

Lännen Tehtaat aloitti toimintansa vuonna 1950 nimellä Länsi-Suomen Sokeritehdas Oy ainoana tuotteenaan sokeri. Toiminnan laajetessa nimi vaihdettiin vuonna 1973 Lännen Tehtaat Oy:ksi, jolloin konsernilla oli sokerin lisäksi muun muassa konepajatoimintaa sekä pakaste- ja säilyketehdas.  Konsernin kehittymisen ja liiketoimintojen muutosten myötä Lännen Tehtaat –nimellä ei ole tänä päivänä yhtymäkohtaa konsernin nykyliiketoimintoihin, jotka keskittyvät elintarvikkeisiin sekä vilja- ja öljykasviliiketoimintaan.

”Haluamme vahvistaa konsernin tunnettuutta eri sidosryhmien keskuudessa ja ottaa käyttöön konsernille kuluttajien jo hyvin tuntema nimi, Apetit. Nimen muutoksen myötä haluamme viestiä markkinoille erityisesti sitä, että olemme nykyaikainen, kotimainen ruokaratkaisujen toimittaja, jonka tuotteet ovat herkullisen makuisia, terveellisiä ja vastuullisesti tuotettuja. Kun yhtiön nimi ja sen tunnetuin tuotebrändi ovat samat, ne tukevat toinen toisiaan ja voimistavat tunnettuuden ja positiivisen mielikuvan syntymistä. Nimen muutos Apetit Oyj:ksi kuvaa nykyajassa elämistä ja tukee yhtiön aseman vahvistamista myös tulevaisuudessa”, toteaa Matti Karppinen, Lännen Tehtaat Oyj:n toimitusjohtaja.

LÄNNEN TEHTAAT OYJ

Lisätietoja antaa