LÄNNEN TEHTAAT OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET, 31.3.2011

LÄNNEN TEHTAAT OYJ            PÖRSSITIEDOTE        31.3.2011 klo 17.15

Lännen Tehtaat Oyj:n tänään pidetty yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen tilikaudelta 1.1.-31.12.2010 ja myönsi vastuuvapauden hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä toimitusjohtajalle. Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti jakaa osinkoa 0,90 euroa osakkeelta. Hallituksen esitykset yhtiökokoukselle hyväksyttiin sellaisinaan.

OSINGONJAKO
Yhtiökokous päätti, että tilikauden 2010 voitosta jaetaan osinkona 0,90 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan 12.4.2011 osakkeenomistajalle, joka täsmäytyspäivänä 5.4.2011 on merkitty Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osinkoa ei makseta kuitenkaan yhtiön hallussa oleville omille osakkeille.

OSAKEANTIVALTUUTUS
Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään uusien osakkeiden antamisesta ja yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden luovuttamisesta (osakeanti). Valtuutus käsittää enintään 761.757 osaketta, joista uusia osakkeita voi olla enintään 631.757 kappaletta ja yhtiön hallussa olevia omia osakkeita 130.000 kappaletta.

Uuden osakkeen merkintähinta on vähintään osakkeen nimellisarvo eli kaksi (2) euroa. Oman osakkeen luovutushinta on vähintään sen luovutushetken mukainen käypä arvo, joka määräytyy NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä määräytyvän kaupankäyntikurssin perusteella. Valtuutus käsittää oikeuden antaa osakkeita myös muuta kuin rahavastiketta vastaan. Osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamisessa osakkeita voidaan antaa myös vastikkeetta.

Valtuutus käsittää oikeuden
- poiketa osakkeenomistajien etuoikeudesta (suunnattu osakeanti), jos siihen on yhtiön kannalta painava taloudellinen syy, kuten yhtiön pääomarakenteen kehittäminen, yrityskaupan ja muiden järjestelyjen rahoittaminen ja toteuttaminen tai osakepohjaisen kannustinjärjestelmän toteuttaminen,
- päättää osakkeen merkintähinnasta ja muista osakeantiin liittyvistä ehdoista.

Valtuutus on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka. Valtuutus kumosi aikaisemman 30.3.2010 annetun osakeantivaltuutuksen.

HALLINTONEUVOSTON JÄSENTEN, HALLINTONEUVOSTON NIMITYSVALIOKUNNAN JÄSENTEN JA TILINTARKASTAJIEN VALINTA
Hallintoneuvoston jäsenten lukumääräksi vahvistettiin 19. Hallintoneuvoston erovuoroiset jäsenet Mika Leikkonen, Marja-Liisa Mikola-Luoto, Tuomo Raininko, ja Mauno Ylinen valittiin uudelleen. Uusina jäseninä hallintoneuvostoon valittiin Jaakko Halkilahti ja Timo Miettinen.

Hallintoneuvoston nimitysvaliokunnan jäseniksi valittiin Heikki Laurinen ja Tauno Uitto.

Yhtiön tilintarkastajiksi valittiin Hannu Pellinen, KHT ja KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy vastuullisena tilintarkastajana Tomi Moisio, KHT, JHTT.

Yhtiökokous päätti, että hallintoneuvoston puheenjohtajalle maksetaan 7.500 euron ja varapuheenjohtajalle 5.000 euron vuosipalkkio. Kokouspalkkiona hallintoneuvoston jäsenille ja hallintoneuvoston nimitysvaliokunnan jäsenille päätettiin maksaa 250 euroa. Matkakustannukset korvataan Lännen Tehtaat Oyj:n matkustussäännön mukaan. Tilintarkastajille päätettiin maksaa palkkio yhtiön hyväksymän laskun mukaan.

Yhtiökokouksen pöytäkirja on 14.4.2011 alkaen luettavissa yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.lannen.fi.

LÄNNEN TEHTAAT OYJ
Matti Karppinen