Muutoksia Apetit Oyj:n johtoryhmässä

Apetit Oyj, pörssitiedote 21.10.2019 klo 14:15

Apetit Oyj jatkaa johtamisjärjestelmänsä ja johtoryhmänsä rakenteen uudistamista osana liiketoiminnan uudelleenjärjestelyä. Seuraavat muutokset johtoryhmässä astuvat voimaan alla kuvatun mukaisesti:

Öljykasvituotteet- ja Viljakauppa-liiketoimintojen johtajaksi on nimitetty Tero Heikkinen 1.12.2019 alkaen. Heikkinen toimii tällä hetkellä Apetit-konsernin talousjohtajana sekä Viljakauppa-liiketoiminnon väliaikaisena johtajana. Uuden talous- ja hallintojohtajan haku on parhaillaan käynnissä.

Konsernin vt. talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Max Portnoj 1.12.2019 alkaen. Portnoj toimii tällä hetkellä Apetitilla Group Controllerin tehtävässä.

Viljakauppa-liiketoiminnasta vastaava johtaja Antti Snellman jää pois Apetitin palveluksesta lokakuun loppuun mennessä.

Apetit-konsernin henkilöstöjohtaja Johanna Heikkilä jatkaa Apetitin palveluksessa ja johtoryhmän jäsenenä helmikuun 2020 loppuun saakka. Henkilöstötoiminto siirtyy jatkossa uuden talous- ja hallintojohtajan vastuulle.

”Kiitän Antti Snellmania ja Johanna Heikkilää heidän työstään Apetitilla ja toivotan heille mitä parhainta menestystä jatkossa. Johanna on pitkällä Apetit-urallaan menestyksekkäästi rakentanut ja edelleen kehittänyt Apetit-konsernin henkilöstötoimintoa sekä ollut vahva kumppani liiketoiminnoille konsernin eri vaiheissa. Antti on puolestaan ansiokkaasti edistänyt erityisesti Öljykasvituotteet-liiketoiminnan kehitysprojekteja ja tuotannon tehostamista sekä Viljakaupan rakenteellista uudistamista”, sanoo toimitusjohtaja Esa Mäki.

Esa Mäki, toimitusjohtaja, puh. 010 402 2100

Apetit on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2018 oli 283 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.