Rapea uutuus kotimaisesta särjestä - Apetit Järvikalapuikko on vastuullinen ja herkullinen valinta nauttia kotimaista kalaa

Apetit Oyj, Lehdistötiedote 8.8.2019 klo 12:30

Apetitin kotimaiseen hoitokalastuksella saatavaan raaka-aineeseen pohjautuvat tuotteet saavat jatkoa, kun Järvikalapuikko ui pakastealtaisiin. Järvikalapuikkojen pääraaka-aineena on kotimainen särki.

Järvikalapuikko tuo pakastealtaisiin uuden tavan nauttia kotimaista järvikalaa. Herkullisen uutuuden kruunaa rapea ja gluteeniton paneeraus.

"Kalapuikot ovat perinteisesti erityisesti lasten suosiossa. Järvikalapuikko onkin mutkaton tapa tarjota lapsille herkullisia ja helppoja ruokia sekä tietysti enemmän kalaa", Apetitin tuoteryhmäpäällikkö Hanna Pere kertoo.

Järvikalapuikon raaka-aineena käytetään kotimaista hoitokalastettua särkeä. Lisäksi puikot on höystetty laktoosittomalla kermalla ja juustolla.

"Järvikalapuikkojen rapea pinta saadaan kikhernepaneerauksella. Kermalla ja juustolla tuodaan mehukkuutta sekä korostetaan särjen mainiota makua - kalaa ei ole unohdettu sivuosaan", Pere sanoo.

Järvikalapuikot ovat gluteenittomia, laktoosittomia ja runsasproteiinisia.

Vastuullisen ruokailijan valinta

Järvikalapuikot ovat tuorein lisäys Apetitin järvikalatuotteistoon. Järvikalatuotteissa on lähdetty liikkeelle halusta käyttää maukasta kotimaista järvikalaa, joka voisi muuten jäädä hyödyntämättä.

Uutuustuote Järvikalapuikko sisältää kotimaista särkeä, Apetit Järvikalapihvit kotimaista hoitokalastettua särkeä ja pikkuahventa, Särkisen Kalapyörykät puolestaan särkeä ja seitiä.

"Järvikalapuikkojen raaka-aineena käytetään vain kotimaista särkeä, joka on vähärasvainen ja proteiinirikas kala. Haluamme nostaa entisestään kotimaisen järvikalan käyttöä. Kuluttajalle järvikalatuotteet tarjoavat maistuvan ja ympäristöystävällisen vaihtoehdon ruokapöytään", Pere kertoo.

Apetit Järvikalapuikko

pääraaka-aine: suomalainen särki (Rutilus rutilus) 55 %
kotimaisuusaste 83 %
laktoositon, gluteeniton, runsasproteiininen

Koko tuoteseloste

Hanna Pere, tuoteryhmäpäällikkö
etunimi.sukunimi(a)apetit.fi
Puh. 010 402 4443

Sanna Väisänen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet
etunimi.sukunimi(a)apetit.fi
Puh. 010 402 4041

Apetit on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2018 oli 283 miljoonaa euroa. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.