TAKAISINVETO / ÅTERKALLELSE: Graavikirjolohifileessä virheellinen päiväys

TAKAISINVETO 9.1.2015

TARKENNUS TAKAISINVETOTIEDOTTEESEEN

Tällä tiedotteella täydennetään kauppojen lukumäärää, jossa takaisinvedettävää tuotetta on ollut myynnissä. Korjattu tiedote on kokonaisuudessaan alla.

Graavikirjolohifileessä virheellinen päiväys

Apetit Kala Oy ilmoittaa vetäneensä myynnistä erän tuotetta graavisuolattu kirjolohifile, 150 g. Tuote on laadultaan moitteeton, mutta pakkaukseen on merkitty virheellisesti liian pitkä säilyvyysaika. Tuote ei säily hyvälaatuisena pakkaukseen merkittyyn viimeiseen käyttöpäivään saakka.

Takaisinveto koskee erää, jonka viimeinen käyttöpäivä –merkintä on 31.12.2015. Merkinnän olisi pitänyt olla 31.12.2014, mihin asti tuote on ollut käyttökelpoinen.

Kyseinen erä on ollut myynnissä 20.12.2014 - 9.1.2015 S-ryhmässä kymmenessä ja K-ryhmässä kahdeksassa kaupassa. Tuote on poistettu myymälöistä 9.1.2015.

Kuluttajat voivat palauttaa 31.12.2015 päiväyksellä olevan tuotteen kauppaan, josta ovat sen ostaneet tai ottaa yhteyttä Apetit kuluttajapalveluun, puh. 0800 0 4000 kello 9-11.

ÅTERKALLELSE 9.1.2015

Fel datummärkning på gravsaltad regnbågslaxfilé

Apetit Kala Oy meddelar, att man återkallar ett parti gravsaltad renbågslaxfilé från handeln.

Återkallelsen gäller ett parti med bäst före datummärkningen 31.12.2015. Produkterna av det tillverkade partiet är märkta med fel sista förbrukningsdag. På förpackningen står 31.12.2015, då det borde stå 31.12.2014. Produkten håller ej till det sista förbrukningsdatumet.

Partiet i fråga har varit till salu i tio S-gruppens och 8åtta K-gruppens matbutiker från 20.12.2014 till 9.1.2015. Produkten har tagits tillbaka från butikerna 9.1.2015.

Kunder kan returnera produkten till köpstället eller kontakta konsumerservice, tfn. 0800 0 4000 klockan 9-11.

Avainsanat:

Yrityksestä

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lue meistä lisää osoitteessa apetit.fi.