Apetit Pakaste Oy myy Apetit-tuotemerkillään pääosin kotimaisista kasvisraaka-aineista valmistettuja vihannes- ja perunapakasteita.

Kaikkia Apetit Pakasteen tuotteissa käytettyjä kasviksia ei saada kotimaasta. Apetit Pakaste Oy ostaa romanopapua Unkarista pitkäaikaiselta auditoidulta toimittajalta. Romanopapua käytetään Apetit Pakaste Oy:n parinsadan tuotteen joukosta viidessä Apetit-pakastetuotteessa. Tuotteista kaksi on myynnissä vähittäiskaupoissa. Apetit Pakaste Oy:lle toimitetuista romanopapueristä ei ole löytynyt datura-rikkakasvin (hulluruoho) siemenkotia.

Apetit Pakaste ei osta spot-eriä tuontimarkkinoilta. Raaka-aineiden tuonti perustuu pitkäaikaiseen yhteistyöhön valittujen toimittajien kanssa. Yhteistyön edellytyksenä on Apetit Pakasteen laboratoriossa tutkittu hyväksytty näyte ostettavasta raaka-aineesta ja yhteisesti sovittu tarkka tuotespesifikaatio. Sekä toimittajan, että raaka-aineen on täytettävä laatuvaatimukset, ennen kuin toimittajan kanssa tehdään ostosopimus. Auditoimme raaka-ainetoimittajiemme säännöllisesti auditointisuunnitelman mukaisesti.

Jokaisille saapuvalle raaka-aine-erälle tehdään omavalvonnan vastaanottotarkastus ja uusi raaka-aine sisällytetään näytteenottosuunnitelmaan. Omavalvonnan avulla toimittajia seurataan jatkuvasti.Apetit Pakasteelle tuotteiden kotimainen alkuperä on tärkeä asia. Apetit Kotimainen -tuoteperheessä vihannespakasteet ovat 100 prosenttisesti ja ruokapakasteet 98 prosenttisesti kotimaista alkuperää.

Vesa Moisio
Apetit Pakaste Oy