UIT:n ja Apetitin yhteistyö tuo yhteen kaksi kotimaista klassikkoa - Ilo ilman kasviksia on teeskentelyä

Uusi Iloinen Teatteri ja Apetit yhdistävät voimansa ihmisten hyvinvoinnin lisäämisessä. Poikkeuksellinen markkinointiyhteistyö yhdistää UIT:n iloisuuden Apetitin värikkääseen kasvisten maailmaan. Yhteistyön myötä Apetitista tulee UIT:n pääyhteistyökumppani.

Kahden kotimaisen, Apetitin ja UIT:n yhteistyö saattaa yhteen kasvistalon ja viihteellisen teatterin, joilla on vahva yhteinen teema.

- Kyllähän tässä kaksi kotimaista klassikkoa yhdistyy. Me haluamme olla kasvisten ykkönen ja sekä lisätä kasvisten syöntiä että ihmisten hyvinvointia. UIT on Suomessa viihteen ykkönen ja kanssamme samalla asialla lisäämässä ihmisten iloa ja hyvinvointia elämässä. Tämä on hyvin mielenkiintoinen yhteistyökumppanuus, Apetitin markkinointijohtaja Miika Helenius kertoo.

UIT on monipuolistanut ohjelmistoaan ja laajentunut perinteisistä kevään musiikki-ilotteluistaan ympärivuotiseksi ihmisten hyvinvoinnin kasvattajaksi. Tänä keväänä UIT:n tarjoilee suomalaisille ämpärikaupalla iloa, kun Jaakko Saariluoman ohjaama Tuhansien ämpärien maa saa Linnanmäen Peacock-teatterissa saa ensi-iltansa huhtikuun lopussa.

- On kyllä erityisen hieno asia, että löysimme tämän luokan tekijän kumppaniksemme lisäämään suomalaisten hyvinvointia. Apetitin arvot kohtaavat hienosti UIT:n arvojen kanssa. Korkea laatu, korkea kotimaisuusaste, terveellisyys ja pirskahteleva ilo yhdistävät nimittäin näiden kumppanusten tuotteita, sanoo UIT:n teatterinjohtaja Timo Kärkkäinen.

Kulttuurin ja kasvikset yhdistävä yhteistyö on Apetitille uudenlainen aluevaltaus. Yhteistyön myötä Apetit ja UIT tulevat levittämään iloa ja hyvinvointia muun muassa toistensa digitaalisissa kanavissa

-Yhteistyömme on alkanut todella hauskoissa ja vauhdikkaissa merkeissä. Vaatii suomalaiselta pörssiyhtiöltä ennakkoluulottomuutta, näkemystä sekä tietysti erinomaista makua ja huumorintajua lähteä näin suurimittaiseen yhteistyöhön viihdeteatterin kanssa, Kärkkäinen toteaa.

- Haluamme kokeilla uusia asioita ja testata uudenlaisia yhteistyömahdollisuuksia. Tällaisella kulttuuriyhteistyöllä pystymme tukemaan kotimaista viihdettä ja yhdistämään voimamme yhteisen teeman alle: ilo ilman kasviksia on teeskentelyä, Helenius kertoo.

***************

Miika Helenius, markkinointijohtaja, Apetit
p. 010 402 4079, miika.helenius@apetit.fi

Timo Kärkkäinen, teatterinjohtaja, UIT
p. 050 515 1575, timo@jean-s.com

Uusi Iloinen Teatteri on suomalainen vuonna 1978 perustettu viihteellinen teatteri. UIT-lyhenteellä tunnettu musiikkiteatteri jatkaa ja jalostaa suomalaista revyyperinnettä. UIT on ainoa ammattimainen revyyteatteri maassamme. Keväällä 2015 teatteri palasi juurilleen Linnanmäen Peacock-teatteriin, jossa se jatkaa myös keväällä 2018. UIT:n ohjelmisto on monipuolistunut ja produktioita on ympärivuotisesti. Perinteisen kevään musiikki-ilottelun lisäksi teatteri on laajentanut myös kesäteatteriareenoille. Uusi Iloinen Teatteri on suurempi kuin koskaan.

Apetit on suomalainen, vahvasti ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Missionamme on luoda kasviksista hyvinvointia tarjoamalla pääosin kotimaisiin raaka-aineisiin perustuvia, terveellisiä ja maistuvia tuoretuotteita ja pakasteita. Asiakkaitamme ovat kuluttajat ja vähittäiskauppa, ammattikeittiöt sekä elintarviketeollisuus. Apetit Ruoka Oy on osa Apetit-konsernia. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä.