EK valitsi it-kumppanikseen Appelsiinin

Report this content

Elinkeinoelämän keskusliitto EK on valinnut tietotekniikan yhteistyökumppanikseen Appelsiini Finland Oy:n. Yhteistyösopimus tarkoittaa, että Appelsiini toimittaa EK:lle ja suurimmalle osalle sen jäsenliitoista kaikki operatiiviset palvelut niin työasemien, verkon kuin palvelimienkin ylläpitoon ja kehittämiseen.

- Tämä oli pitkän positiivisen kehityksen seurausta. Yhteistyö alkoi jo vuosia sitten, kun halusimme muutosta jatkuviin ongelmiin työasemien ja verkon suhteen. Appelsiinista löytyi asiantuntemusta ja halua paneutua kokonaisuuteen niin, että epäonnistuneet ratkaisut saatiin poistettua, kertoo EK:n tietohallinnon päällikkö Heikki Sinervo. Yhteistyö Appelsiinin kanssa alkoi verkosta, laajeni palvelimiin ja niiden ylläpitoon sekä tietoturva-asioihin. Nyt mukaan on tullut myös liittoyhteisössä yhteensä hieman yli tuhannen työaseman käyttötuki. - Meille tärkeintä on se, että Appelsiinista löytyy henkilöitä ja osaamista, joihin voi luottaa. Se ei riipu organisaation koosta. Ulkoistetussa järjestelmässä meidän tehtävämme on johtaa kokonaisuuksia, mutta yhteistyön raja on joustava. Kehittäminen on jatkuvaa työtä, Sinervo sanoo. Uusi käyttötukimalli on tuonut käyttäjiltä myönteistä palautetta. Appelsiinissa ongelmat halutaan ratkoa pääosin jo käyttäjältä tulleen puhelinkeskustelun aikana. -Toimintamme perustuu moniosaajiin. Järjestelmät ovat yhä monimutkaisempia kokonaisuuksia, Appelsiinin toimitusjohtaja Julius Telaranta painottaa. Appelsiini on suomalainen tietotekniikan palveluyritys, jonka toiminnan ydin on järjestelmäosaaminen. Painopistealueita ovat tietojärjestelmien integraatio-, kehitys- ja ulkoistuspalvelut. Henkilöstöä on 45. Appelsiini on valittu kahtena viime vuotena Talouselämän 50. kasvuyrityksen joukkoon. Lisätietoja Elinkeinoelämän keskusliitto EK, tietohallinnon päällikkö Heikki Sinervo puh. 040 534 2940 Appelsiini Finland Oy, toimitusjohtaja Julius Telaranta puh. 040 829 2693