• Arena/

Arena BodySensation: spa-tunnelmaa sporttiuikkareihin – Syksyllä uidaan graafisissa printeissä

Report this content

Syksyllä vesiurheilusta ja lämpimästä tunnelmasta siirrytään nauttimaan sisätiloihin: Arenan syysmalliston teemana on tehdä jokaisesta uintikerrasta elämys. Uusi Arena BodySensation-mallisto valloittaa graafisella visuaalisuudellaan ja silkinpehmeällä materiaalillaan. Tänä syksynä uuden uimapuvun osto on lisäksi hyvä teko, sillä BodySensation-mallistossa käytetyn iltalialaisen Sensitive®-materiaalin tuotosta prosentti ohjataan sademetsien suojelutyöhön. Myös materiaalin valmistuksessa ekologisuus on tärkeä tekijä, joka huomioidaan niin energiankäytössä kuin logistiikassakin.

Maailman parhaiden kilpauimareiden luottomerkki Arena laajentaa valikoimaansa uudella BodySensation-mallistolla, jossa on ajateltu erityisesti kylmän vuodenajan kylpylä- ja uimahallikautta. BodySensation-uimapukujen materiaali on laadukasta italialaista Sensitive®-materiaalia, joka on joustavaa ja hengittävää, mutta myös kloorin ja auringon kestävää. Ohut materiaali ei näy läpi, mutta on kätevä käyttää, sillä se hengittää hyvin ja kuivuu nopeasti.

– Mallistossa on rauhallista spa-tunnelmaa. Värit ovat raikkaita, ja esimerkiksi Magenta-malli on todella ainutlaatuinen kauniin valkoisen pohjavärin ja hopeisten kuviointien ansiosta. Sensitive®-materiaali tuntuu silkinpehmeältä ihoa vasten, hengittää erittäin hyvin ja onkin melkein kuin toinen iho, Arenan tuotepäällikkö Elina Huovinen kuvailee.

Huovinen on erittäin tyytyväinen malliston materiaalivalintaan myös sen ekologisuuden vuoksi. Valmistusprosessissa otetaan ympäristö huomioon, sillä prosessin energiatehokkuuteen on panostettu ja kuljetusmatkat pidetään lyhyinä. Kankaan valmistaja, italialainen Eurojersey, on lisäksi mukana Argentiinan sademetsien suojeluun tähtäävässä World Land Trust -projektissa. Kankaan myyntituotoista käytetään prosentti metsien suojelutyöhön.

Hyvillä materiaaleilla jopa kymmenen kertaa parempi kloorinkesto

Uutuusmallistoon kuuluu myös hieman jämäkämmästä Waterfeel Xtralife -materiaalista valmistettuja pukuja. Sporttiuimareille tuttu materiaali takaa teknologialtaan ensiluokkaiset uimapuvut, mutta nyt niihin on tuotu myös uutta, yllätyksellistä designia. Waterfeel Xtralife -uimapukukangas kestää klooria kymmenen kertaa tavallisia, Lycraa sisältäviä, uimapukukankaita paremmin. Käyttömukavuus on huomioitu esimerkiksi Montbrison-uikkarin selkäosassa, johon on lisätty pukemista helpottava kangasvahvike. Modya-mallissa taas sisäänrakennettu liiviosa ja säädettävät olkaimet antavat tukea uinnin aikana.

– Uusissa Waterfeel Xtralife -uimapuvuissa on raikas ulkoasu. Pääväriltään tummat Montbrison-uikkarit muuttuvat näyttäviksi fuksian, turkoosin ja liilan sävyisillä korostuksilla. Viime kevään mallistosta tuttu, suosittu kokoprintti puolestaan jatkaa Monaka-mallissa. Monaka on todella jännittävä ja hauskannäköinen uikkari, jonka muotoiluun on haettu inspiraatiota vesikuplista. Kuplat toistuvat fuksian värisen printin kuvioinnissa ja materiaalin struktuurissa, Huovinen kertoo.

Huippu-uimarit: Uimapukukin täytyy pestä

Suomen kärkiuimareihin kuuluvat Jenna ja Noora Laukkanen muistuttavat uimapuvun huoltamisen tärkeydestä. Hyvälaatuinen uimapukumateriaali kestää hyvin klooria, mutta pukua ei silti saa jättää huoltamatta käytön jälkeen. Myös vesiliukumäistä pukuun irtoava lika ja porealtaiden vesiryöpyt voivat vahingoittaa materiaalia.

– Huuhtelen uimapukuni huolellisesti haalealla vedellä jokaisen käyttökerran jälkeen. Silloin tällöin uimapukua kannattaa pestä myös pesukoneessa, pesuohjeita noudattaen. Uimapuku on kuitenkin treenivaate siinä missä muutkin urheiluvarusteet, ja uidessakin hikoilee! Uikkareiden pesussa kannattaa välttää huuhteluaineen käyttöä, Jenna vinkkaa.

Noora korostaa, että uimisesta pitää aina nauttia, vaikka tavoittelisikin tuloksia. Harrastus pysyy palkitsevana, kun muistaa pitää sen monipuolisena. Uintimatkoja ja palautumisaikoja kannattaa vaihdella myös sen takia, että keho tottuu nopeasti samankaltaiseen rasitukseen ja kehitys voi pysähtyä. Kunnolliset varusteet taas takaavat sen, että voi keskittyä itse harrastukseen, ja kaunis puku antaa tsemppiä treeniin, Noora huomauttaa.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: http://tuotekuvat.vandernet.com/

Vandernet Oy, Elina Huovinen
Puh. 020 741 8336, elina.huovinen@vandernet.com, www.vandernet.com

Tuotelainaukset
Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, puh. 09 241 0072, lotta.lappalainen@akvamariini.fi
Arkadiankatu 23 D, 00100 Helsinki

Tuotetiedot

Arena Magenta. Naisten BodySensation-sarjan upea valkoinen uimapuku persoonallisella printillä. Säädettävät olkaimet ja vuorikangas sisällä. Materiaalina hyvin vartaloa tukeva ja klooria kestävä Sensitive, 71 % polyamidi, 29 % Lycra. Koot 36–44. Suositushinta 79.90 €.

Arena Myla. Naisten BodySensation-sarjan näyttävä uimapuku. Sisäänrakennettu liiviosa, säädettävät olkaimet ja vuorikangas tuovat mukavuutta uidessa. Materiaali hyvin vartaloa tukeva ja klooria kestävä Sensitive, 72 % polyamidi, 28 % Lycra. Väri fuksia/raidallinen. Koot 36–46. Suositushinta 76.90 €.

Arena Modya. Waterfeel X-life -malliston yksinkertaisen tyylikäs kokomusta uimapuku, jossa kauniina yksityiskohtana silikonimainen printtikuvio sivuilla. Materiaali hyvin klooria ja aurinkoa kestävä Waterfeel X-Life, 78 % polyamidi, 22 % X-Life Lycra. Sisäänrakennettu liiviosa ja säädettävät olkaimet lisäävät uintimukavuutta. Koot 36–46. Suositushinta 59.90 €.

Arena Monaka. Naisten persoonallinen uimapuku suosittua kokoprinttiä. Materiaali hyvin klooria ja aurinkoa kestävä Waterfeel X-Life, 78 % polyamidi, 22 % X-Life Lycra. Väri fuksia/liila. Koot 36–46. Suositushinta 59.95 €.

Arena Montbrison. Turkoosin ja fuksian väreissä hehkuvat Waterfeel X-Life -malliston naisten uimapuvut. Ristiin menevä selkäosa, kangasvahvike selässä helpottaa pukemista. Myös tyttöjen malli. Värit: musta/turkoosi/denim ja musta/turkoosi/fuksia. Koot 36–46. Suositushinta 59.95 €.

Arena on vuonna 1972 perustettu maailmanluokan vesiurheilubrändi. Arenan intohimona on tuotekehitys kilpauimareiden tarpeisiin, joka luo pohjan myös muiden tuotealueiden kehitykselle. Yrityksellä on ollut perustamisestaan lähtien merkittävä osa alan tuoteinnovaatioissa. Arena Powerskin -asuilla voitetaan tänäkin päivänä eniten arvokisamitaleita maailmanlaajuisesti. www.arenainternational.com