Upea uusi Levin Sokos Hotelli tähtää Lapin ykköshotelliksi

Report this content

Osuuskauppa Arina laajentaa edelleen toimintaansa Lapissa ja rakentaa Leville Suomen pohjoisimman Sokos Hotellin. Levin matkailualue saa uuden vetovoimaisen keskustan, kun Levin Tori valmistuu loppuvuodesta 2008. Rakennusprojektin kokonaisinvestointi on lähes 50 miljoonaa euroa. Arina osti aiemmin tänä vuonna Sokos Hotel Rovaniemen Vaakunan liiketoiminnan.

Osuuskauppa Arina on mukana merkittävässä vapaa-ajankeskuksen rakentamishankkeessa Kittilän Levillä. Osuuskauppa Arinan lisäksi mukana hankkeessa ovat Hullu Poro Oy ja LTA-Group. Kahden vuoden aikana alueelle tulee uusi noin 25 000 m2 kokonaisuus. Hanke on Lapin suurin yksittäinen matkailuhanke ja sen myötä Levi saa kaupunkimaisesti rakennetun elävän keskuksen. Levillä vierailee vuosittain noin 500 000 matkailijaa.

S-ryhmän visiona on tarjota entistä enemmän vapaa-ajanpalveluja asiakasomistajilleen. Yksi konkreettinen osoitus tästä on Suomen pohjoisimman Sokos Hotellin rakentaminen Leville.

”Uusi Levin kohteemme tulee tarjoamaan huippuluokan hotellin sekä vapaa-ajan että liikematkustajille. Uskomme uuden Levin Tori -kokonaisuuden lisäävän ulkomaalaisten matkailijoiden määrää Levillä ja tukevan sikäli voimakkaasti Lapin matkailua”, kertoo Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio. ”Tällä hetkellä Levin kävijöistä yli 30 prosenttia on ulkomaalaisia. Ulkomaalaiset matkanjärjestäjät ovat olleet kohteesta erittäin kiinnostuneita jo nyt.”

Hotellin 202 huonetta ja monipuoliset palvelut sekä ravintolamaailma tulevat tarjoamaan upeat puitteet niin vapaa-ajan matkaajille kuin kokousvieraille. Hotellin oheispalveluihin tullaan satsaamaan, ja hotellin paikoitushalli tarjoaa mm. paljon kaivattua lämmintä parkkitilaa Levin vieraille. Hotellin huoneet suunnitellaan vaativaan makuun. Muun muassa hotellin 77 huoneessa tulee olemaan oma sauna. Hotellin nimeä ei vielä ole päätetty.

”Hotellimiljöön suunnittelussa tärkeänä lähtökohtana on tyylikäs, mutta rento kokonaisuus palvelujen ytimessä ja rinteiden välittömässä läheisyydessä.”, kertoo Osuuskauppa Arinan hotelli- ja ravintolatoimialajohtaja Ulla Peltoniemi. ”Levi houkuttelee matkailijoita ympäri vuoden, ja panostamme jatkossa osaltamme entistä enemmän ympärivuotisen matkailijavirran lisäämiseen.”