• Arkena/

Yli 80 % Suomen online video-markkinoista siirtyy Euroopan suurimmalle alan toimijalle Qbrickille

Tukholmassa pääkonttoriaan pitävä Qbrick jatkaa laajentumistaan Euroopassa ostamalla suomalaisen online video-yhtiö Camtennan ja solmimalla yhteistyösopimuksen GoodMood-tuotantoyhtiön kanssa.

Camtennasta tulee keskeinen osa Qbrick-konsernia. Camtennan asiakaskuntaan kuuluvat lähes kaikki merkittävät  suomalaiset online videota hyödyntävät yritykset. Yritysoston tuloksena Qbrick laajentaa ja kehittää palvelutarjontaansa kaikilla toimialueillaan yhdessä Camtennan kanssa.

”Olemme nyt alan suurin yhtiö Euroopassa mutta sitäkin tärkeämpää on, että toimintamme kattaa kaikki Pohjoismaat, joissa meillä on neljässä maassa kaikkiaan seitsemän toimistoa”, Qbrickin toimitusjohtaja Eric Matsgård korostaa. ”Suomi muodostaa erityisen mielenkiintoisen markkina-alueen, jossa vain paikallinen läsnäolo ja pitkät asiakassuhteet mahdollistavat menestyksekkään toimimisen. Hyödyntämällä kummankin osapuolen vahvuuksia luomme vahvan alustan laajentumisellemme. Tuloksena saatavista eduista hyötyvät myös asiakkaamme videojakelun skaalautuvuuden ja tuotekehitykseen liittyvien synergiaetujen kautta.”

Camtenna toimii myös Espanjassa, jossa sen asiakkaina ovat erityisesti urheilu- sekä media-alan yritykset. Tämänkin takia kauppa oli Qbrickille strategisesti hyvin tärkeä sen jatkaessa nyt laajentumista muualle Eurooppaan.

”Qbrick on ollut meille tuttu yritys jo vuosien ajan. Oman strategiamme mukaisesti etsimme mahdollisuutta kansainvälistymiseen ja voimakkaaseen kasvuun. Fuusioitumalla Qbrickin kanssa saavutamme nämä tavoitteet olemalla osa organisaatiota, jolla on jo heti fuusion toteuduttua Euroopan suurimman alan toimijan asema” Camtennan toimitusjohtaja Rami Alanko kuvaa tilannetta.

Camtennalla on satoja asiakkaita kaikissa segmenteissä. Asiakkaihin kuuluvat mm. URHOtv, Sonera, Fonecta, Sevilla FC, Itella, Iltalehti, Eduskunta, Veikkaus ja Kuurojen Liitto.

Camtenna perustettiin kaksi vuotta sitten, kun tunnettu suomalainen tuotantoyhtiö GoodMood myi aikaisemman tuotekehitysosastonsa. Qbrick on tästä eteenpäin GoodMoodin palvelutoimittaja, jonka ansiosta GoodMood pystyy jatkossakin toimittamaan asiakkailleen korkealuokkaisia online video ratkaisuja osana webcasting ja digital signage asiakastoimituksiaan.

Lisätietoja:
Eric Matsgård, toimitusjohtaja, Qbrick,  +46 708 22 45 09, eric.matsgard@qbrick.com
Rami Alanko, toimitusjohtaja, Camtenna, +358 207 790 195, rami.alanko@camtenna.com

Lehdistömateriaalia ja kuvia: press@qbrick.com

Tietoja Qbrickista
Qbrick on Euroopan johtava netti-tv- ja mobiili-tv-palvelujen toimittaja. Yritys perustettiin vuonna 1999 ja on sittemmin vakiinnuttanut asemansa asiakaskuntansa tarvitsemien palvelujen kokonaistoimittajana. Yrityksen asiakkaina on TV-kanavia, radioasemia, mediayrityksiä, mainostoimistoja ja tuotantoyhtiötä ja lisäksi muiden alojen yrityksiä, kuntia ja valtion laitoksia. Qbrickilla on palveluksessaan 90 henkeä ja toimistot Tukholmassa, Göteborgissa, Oslossa, Kööpenhaminassa, Århusissa, Turussa, Helsingissä ja Madridissa. Yhtiön vuoden 2011 budjetoitu liikevaihto on 148 miljoonaa SEK. Omistajina ovat perustajat, henkilökunta ja joitakin ulkopuolisia investoijia. Lisätietoja yhtiöstä on verkko-osoitteessa www.qbrick.com