• Askalon/

Kunnox Oy:n kannettavien CSI-värähtelymittalaitteiden liiketoiminta siirtyy Askalon AB:lle

Report this content

Askalon AB on Emerson Process Managementin Reliability Solutions -tuotteiden pitkäaikainen edustaja Ruotsissa ja Tanskassa. Laajaan tuotevalikoimaan kuuluvat CSI-tuotemerkin kannettavat- ja kiinteät järjestelmät ennakoivaan kunnonvalvontaan. Suomessa Askalon AB on tähän asti edustanut Emersonin kiinteitä järjestelmiä, suojausjärjestelmiä ja Fisher-säätöventtiileitä. Asiakkaat ovat pääasiassa energia- ja prosessiteollisuuden yrityksiä.

Kunnox Oy on vuodesta 1992 edustanut menestyksekkäästi Emerson Process Managementin kannettavia värähtelyanalysaattoreita Suomessa.

Yritykset ovat yhteisesti päättäneet, että kannettavien värähtelymittalaitteiden liiketoiminta siirtyy Askalon AB:lle 1. lokakuuta 2016 alkaen. Tuomo Suhonen ja Kunnox Oy jatkaa PCB/IMI ja VMI AB tuotteiden edustajana Suomessa.

Liiketoimintakauppaan sisältyvät kannettavien mittalaitteiden asiakassuhteet, niihin liittyvät tukisopimukset ja muut velvoitteet. Samalla Mikko Koski siirtyy Askalon AB:n palvelukseen jatkamaan asiakassuhteita ja varmistamaan toiminnan joustavan jatkumisen sekä edelleen kehittymisen. Suomessa tämä on tärkeä osa Askalon AB:n CSI Reliability Solutions tuotteiden strategiaa. Nyt värähtelymittauksen tuotevalikoima kattaa kannettavat CSI 2140 -värähtelyanalysaattorit, CSI 6500 -sarjan kiinteät kunnonvalvonta-, suojausjärjestelmät ja langattomat CSI 9420 –lähettimet sekä näihin läheisesti liittyvän AMS Suite –ohjelmiston.

Askalon AB:llä on yhteensä 65 työntekijää Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa, joista 10 työntekijää Suomessa. ”Lähitulevaisuudessa tulemme kasvattamaan liiketoimintaamme Suomessa ja lisäämään työntekijämääräämme”, kertoo maajohtaja Risto Wallin Askalonilta.

Lisätietoja aiheesta antavat:

Tuomo Suhonen, 0400 627 148