• Askel Healthcare Oy/

Askel Healthcare kerää viiden miljoonan euron rahoituksen COPLA®-implanttinsa kliiniseen tutkimukseen. Implantilla hoidetaan rustovaurioista johtuvaa polvikipua.

Report this content

Suomalainen terveysteknologiayhtiö Askel Healthcare on kehittänyt uuden menetelmän polven rustovaurioiden kirurgiseen hoitoon. Yhtiö  on aloittanut rahoituskampanjan kerätäkseen 5 miljoonaa euroa COPLA®-implanttinsa kliinisen tutkimuksen rahoittamiseksi. Rahoituskampanjan julkinen vaihe alkoi tänään ja päättyy 18.6.2023. Sijoittajatapahtuma järjestetään Helsingissä VALO Hotel & Workissa 24.5.2023 klo 16.

Askel Healthcaren innovaatio COPLA® on uusi, biohajoava implantti polven rustovaurioiden kirurgiseen hoitoon. Askel tähtää implantillaan globaalille arviolta noin 3 miljardin dollarin rustonkorjausmarkkinalle. Yhtiön tavoitteena on tulla maailmanlaajuiseksi standardiksi polven rustovaurioiden kirurgisessa hoidossa.

Osakeannin pääkohdat:

-          Askel Healthcare tarjoaa 7,56-21,42 % pääomastaan merkintähintaan 8,10 euroa per osake. Vähimmäismerkintä on 50 osaketta. Osakkeita tarjotaan Euroopassa ja välittäjinä toimivat Invesdor GmbH ja Oneplanetcrowd International B.V. Lisää tietoa löytyy rahoituskampanjan verkkosivuilta täältä: https://www.invesdor.fi/kierrokset/f589c08e-3245-4ad9-ba03-96c3277b0c43#/

-          Osakkeiden merkintäaika on 16.5.- 18.6.2023.

-          Askel Healthcaren missio on pitää ihmiset liikkeessä universaalin COPLA®-implanttinsa avulla. Implantti on uraauurtava innovaatio polven rustovaurioiden hoidossa. Implantti on helppo asentaa, ja se mahdollistaa nopean palautumisen kivuttomaan liikkumiseen. Implantti on tulos yli kymmenen vuoden ortopedian ja kudosteknologian tutkimuksesta Helsingin ja Tampereen yliopistoissa.

-          Yhtiö on parhaillaan kliinisessä tutkimusvaiheessa. Sen ensisijaisena tavoitteena on COPLA®:n viranomaisluvan saaminen ja tuotteen lanseeraus Yhdysvalloissa vuoteen 2028 mennessä.

-          Keskeiset syyt sijoittaa:

1. Polven rustovauriokorjausten globaalin markkinan arvioidaan olevan noin 3 miljardia dollaria;
  2. Polven rustovaurio ei parane itsestään, ja hoitamaton rustovaurio on yksi nivelrikon kehittymisen  tärkeimmistä syistä. Toistaiseksi polven rustovaurion korjaamiseen ei ole luotettavia eikä helposti saatavilla olevia hoitomenetelmiä. Mikrofraktuura on yleisin hoitomenetelmä, mutta sen pitkäaikaistulokset ovat riittämättömät, ja markkinoille tulleet uudet menetelmät ovat kalliita;
  3. Yhtiön kustannustehokas ja skaalautuva oma tuotanto sekä kohtuulliset toimitusketjukustannukset mahdollistavat tehokkaan maailmanlaajuisen liiketoimintamallin;
  4. Askel Healthcarella on laaja maailmanlaajuinen asiantuntijaverkosto, johon kuuluu johtavia polven rustovaurioiden hoidon asiantuntijoita ja mielipidevaikuttajia.

-          COPLA®-implantin keskeiset edut:

1. COPLA®-implantilla leikattu polvi sallii täyden painonvarauksen välittömästi leikkauksen jälkeen, mikä mahdollistaa nopean toipumisen.
  2. COPLA®-implantti on kohtuuhintainen, kirurgisesti yksinkertainen ja universaali tuote.
  3. Pitkäaikaiset hoitotulokset, jotka muodosvat korkealaatuisen korjauskudoksen ansiosta sekä liikunnasta syntyvästä oikea-aikaisesta mekaanisesta painosta korjatulle rustokudokselle heti leikkauksen jälkeen.

-          Rahoituksen keskeinen käyttötarkoitus:

1. COPLA®-implantin turvallisuuden todentaminen;
  2. Viranomaishyväksyntä myyntilupaa koskevan kliinisen tutkimuksen aloittamiselle;
  3. Immateriaalioikeuksien vahvistaminen.

Yksityiskohtaisemmat tiedot osakeannista on esitetty Sijoitusmuistiossa osoitteessa https://www.invesdor.fi/kierrokset/f589c08e-3245-4ad9-ba03-96c3277b0c43#/.

"Askel Healthcarella on tärkeä missio: pitää ihmiset liikkeessä. Polvikipu rajoittaa liikkumista ja on yleisin syy luopua itselle tärkeistä fyysisistä aktiviteeteista. Tämän ongelman ratkaisemiseksi olemme kehittäneet COPLA®-implantin. Se toimii yhdessä polven biologisen ympäristön kanssa mahdollistaen nivelpinnan paranemisen. Kyseessä on ainoa rustonkorjausmenetelmä, joka mahdollistaa täyden painonvarauksen leikatulle jalalle heti leikkauksen jälkeen. Tämä lyhentää toipumisaikaa, ja potilaat voivat palata normaaliin aktiiviseen elämäänsä nopeammin. Liikunnasta syntyvä mekaaninen ärsyke on erittäin tärkeä, jotta rustokudos alkaa rakentua uudelleen, mikä taas johtaa pitkäaikaiseen kliiniseen hoitotulokseen. Askel tähtää polven rustovaurioiden kirurgisen korjauksen globaaliksi standardiksi yhteistyössä maailmanluokan ortopediverkoston kanssa", sanoo Askel Healthcaren toimitusjohtaja Virpi Muhonen.

”Terveysteknologian kehittäminen vaatii rahaa ja kärsivällisiä sijoittajia. Joukkorahoitus on elintärkeä oman pääoman ehtoisen rahoituksen lähde Askel Healthcaren kaltaisille medtech-alan yhtiöille, sillä alan venture capital -sijoittajat puuttuvat Suomesta lähes kokonaan. Invesdor-alustan sijoittajat ovat viime vuosina olleet selvästi kiinnostuneita terveysalan toimijoista, sillä niillä on merkittävä tuottopotentiaali kaiken mennessä nappiin”, kommentoi Invesdor Oy:n toimitusjohtaja Mari Lymysalo.

Kutsu sijoittajatapahtumaan 24.5.2023 klo 16

Askel Healthcare kutsuu sijoittajat, analyytikot ja tiedotusvälineet sijoittajatapahtumaan keskiviikkona 24.5.2023 klo 16.00. Tilaisuudessa yhtiön johto esittelee Askeleen toimintaa, sen strategiaa ja meneillään olevaa osakeantia sekä vastaa yleisön kysymyksiin. Hybriditilaisuus järjestetään englanninkielisenä VALO Hotel & Workin tiloissa osoitteessa Mannerheimintie 109, 00280 Helsinki, ja siihen on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä.

Sijoittajatapahtumaan voi ilmoittautua lähettämällä sähköpostia osoitteeseen niklas.green@invesdor.com. Verkkotapahtumaan osallistuvat saavat liittymislinkin sähköpostiinsa rekisteröitymisen jälkeen. Tapahtuman esitysmateriaali lähetetään rekisteröityneille osallistujille tapahtuman jälkeen sähköisesti.

Lisätietoja tapahtumasta: Askel Healthcare Oy, toimitusjohtaja Virpi Muhonen, v.muhonen@askelhealthcare.com.

Lisätietoja:

Askel Healthcare Oy, toimitusjohtaja Virpi Muhonen, puh. 040 489 3840

Invesdor Oy:n toimitusjohtaja, Mari Lymysalo, puh. +358 40 356 6160

Askel Healthcare lyhyesti:

Askel Healthcare on suomalainen terveysteknologiayhtiö, joka uudistaa polven rustovaurioiden kirurgista hoitoa ja kuntoutumista. Missiomme on pitää ihmiset liikkeessä universaalin COPLA®-implanttimme avulla, joka on uraauurtava innovaatio polven rustovaurioiden korjaamiseen. Lue lisää meistä: www.askelhealthcare.com ja https://youtu.be/jxHE3FEVJ8o.

Invesdor lyhyesti:

Invesdor Group on yksi suurimmista eurooppalaisista sijoitus- ja rahoitusalustoista yli 436 miljoonan euron välitetyllä rahoitusvolyymilla. Se toimii tällä hetkellä Suomessa, Saksassa, Itävallassa ja Alankomaissa. Digitaalinen Invesdor-sijoitusalusta tarjoaa räätälöityjä rahoitusratkaisuja pörssin ulkopuolisille yrityksille. Lue lisää osoitteesta https://www.invesdor.fi/.

Avainsanat: