Aspo myi Navintran

Report this content

ASPO MYI NAVINTRAN Aspo Oyj on myynyt Systems-toimialaan kuuluvan Navintra Oy:n sen japanilaiselle pääyhteistyökumppanille Furuno Electric Companylle. Kaupan arvo on noin 4 miljoonaa euroa, josta liikearvon osuus on 1,75 miljoonaa euroa. Omistusoikeus siirtyy ostajalle 28.6.2002. "Autotank-konsernin oston myötä Aspo Systemsin painopiste siirtyi entistä selvemmin polttoaineautomatiikkaan. Navintran myynti on osa tätä strategista linjausta", sanoo Aspo Oyj:n toimitusjohtaja Gustav Nyberg. Navintra kehittää ja valmistaa merenkulun navigointijärjestelmiä ja sähköistä merikarttateknologiaa kotimaisille ja kansainväli-sille asiakkaille. Lisäksi se toimittaa erikoiselektroniikkaa rannikkovalvontaan. Navintran liikevaihto vuonna 2001 oli 6,5 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä 30.4.2002 oli 29. Furuno on johtavia kansainvälisiä merenkulkuelektroniikan valmistajia. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat mm. navigointi- ja komentosiltajärjestelmät, kommunikaatio- ja valvontajärjestelmät sekä tutkat ja kaikuluotaimet. Furunon liikevaihto 2001 oli noin 600 miljoonaa euroa ja sillä on toimintaa yli 80 maassa. ASPO Oyj Gustav Nyberg toimitusjohtaja Lisätietoja: toimitusjohtaja Gustav Nyberg, 040 503 6420 Jakelu: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/24/20020524BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/24/20020524BIT00010/wkr0002.pdf