Applesta Atean strateginen kumppani

14.4.2014

Apple ja Atea ovat sopineet strategisesta yhteistyökumppanuudesta. Atea-konsernitason kumppanuus syventää olemassa olevaa yhteistyötä yhtiöiden välillä ja tukee kummankin kasvua. Sopimuksen myötä Applesta tulee Atea-konsernin kymmenes strateginen kumppani.

– Olemme iloisia ja ylpeitä syvenevästä yhteistyöstämme Applen kanssa. Olemme Suomessa ja Pohjoismaissa Applen merkittävimpien yritysratkaisukumppanien joukossa. Yhdessä pystymme tarjoamaan houkuttelevia ratkaisuja nykyaikaiseen, ajasta ja paikasta riippumattomaan työntekoon, Atean Business Manager Tommi Heiniö sanoo.

Atea ja Apple ovat tarjonneet yrityksille uudenlaisen työnteon ratkaisuja vuodesta 2011 lähtien. Uusi strateginen kumppanuus merkitsee sitä, että yhtiöt kehittävät tiiviissä yhteistyössä osaamistaan asiakkaiden hyväksi. Applen tuotteet saadaan vaivattomasti hallintaan ja yhteensopiviksi muun tieto- ja viestintäteknisen infran kanssa. Asiakasta autetaan liiketoimintasovelluskehityksessä.

– Applen tuotteet yleistyvät yrityksissä kovalla vauhdilla. Houkuttelevaa Applessa on käytön helppous ja vähäinen tuen tarve sekä tekniset ominaisuudet, kuten tehokkuus ja monipuolisuus. Suurimmat liiketoiminnan vauhdittamisen ja työn tuottavuuden nostamisen mahdollisuudet ovat erinomaisten laitteiden ja sopivien yrityskohtaisten sovellusten yhdistelmässä, Heiniö sanoo.

Applen tuotteiden käytöstä ovat Heiniön mukaan kiinnostuneita kaiken kokoiset yritykset ja myös julkishallinnon organisaatiot, kuten oppilaitokset.

– Koulumaailmassa oivalletaan vähitellen, että laitteet ja hyötysovellukset sisältävän kokonaisratkaisun avulla päästään aidosti muuttamaan toimintatapoja opetuksessa ja oppimistavoissa.

Tommi Heiniö, Business Manager, Atea Finland Oy, puh. 050 444 4472

Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6500 työntekijää 84 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 400. www.atea.fi