Atea aloittaa yhteistyön Tabletkoulun kanssa: sähköiset oppimateriaalit peruskouluopetukseen

Lehdistötiedote 19.11.2013

Atea ja Tabletkoulu Oy aloittavat myynti- ja markkinointiyhteistyön. Tabletkoulu Oy aloittaa syksyllä 2014 peruskoulun oppimateriaalien tarjoamisen erilaisiin sähköisiin päätelaitteisiin, kuten tablet-tietokoneisiin sovitettuna. Atean tarjoomaan kuuluvat oppilaitosten ict-infrastruktuurin ja päätelaiteympäristön suunnittelu- toteutus- ja ylläpitopalvelut. Oppilaitoksille pystytään tarjoamaan myös käyttökoulutus, jossa neuvotaan tietotekniikan hyötykäyttöä pedagogisessa mielessä.

”Atean ja Tabletkoulun yhteistyön tavoitteena on ottaa päivän tietotekniikka hyötykäyttöön oppilaitoksissa. Olemme usean suomalaisen oppilaitoksen ict-kumppani, joten olemme iloisia voidessamme yhdessä Tabletkoulun kanssa tarjota opetukseen sisältöjä”, Atean opetusympäristöjen ratkaisuasiantuntija Olli Rannisto sanoo.

Tabletkoulun oppimateriaalia voi käsitellä tableteilla, tietokoneilla ja älypuhelimilla. Lukion oppimateriaaleja Tabletkoulu on jo alkanut tarjota ja saanut nopeasti yli 2500 käyttäjää. Tarjolla ovat lukion viralliseen opetussuunnitelmaan perustuvat kurssit sähköisinä materiaaleina. Nyt Tabletkoulu laajentaa tarjoomaansa myös peruskouluopetukseen.

Lukioissa Tabletkoulun materiaaleja käytetään pääosin opiskelijoiden omilla laitteilla. Peruskoulussa oppimateriaalit ja tarvittavat laitteet hankkivat kunnat.

”Tietotekniikkaa hyödyntämällä oppimateriaalit kehittävät tulevaisuuden taitoja, kuten tiedon etsimiseen, jalostamiseen ja esittämiseen liittyvää osaamista. Lisäksi oppimateriaalien hankintakuluja saadaan leikattua, vaikka tablet-laiteinvestoinnit huomioidaan”, Tabletkoulun toimitusjohtaja Oskari Lehtonen sanoo.

Tablet-ympäristö mahdollistaa oppimateriaalien ohella koko maailmanlaajuisen tietoverkon hyödyntäminen saumattomasti osana opiskelua Materiaaleihin voi luoda omia muistiinpanoja, alleviivauksia ja käydä keskusteluja niin muiden oppilaiden kuin opettajienkin kanssa.

Olli Rannisto, Solution Expert, Education, Atea Finland Oy, puh. 040 643 1802

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6300 työntekijää 82 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa.  Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 400. www.atea.fi