Atea ja Cinia aloittavat yhteistyön ict-ympäristöissä ja tietoliikennepalveluissa

Lehdistötiedote 11.12.2014

Atea ja Cinia ovat solmineet kumppanisopimuksen ict-ympäristöihin ja tietoverkkoon liittyvissä palveluissa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota asiakkaille enemmän vaihtoehtoja vaativien ict-ympäristöjen ja tietoverkkojen suunnitteluun, toteuttamiseen, riippumattomaan valvontaan ja ylläpitoon. Cinia-konserni aloittaa toimintansa 1.1.2015, ja siihen yhdistetään Corenet Oy:n nykyiset liiketoiminnat sekä Suomen ja Keski-Euroopan välisen tietoliikenteen merikaapelijärjestelmän hanke.

”Luotettavat tietoverkot ovat välttämätön osa nykyaikaista tietotekniikkaa. Tällä hetkellä asiakkaat hakevat mallia, jossa saavat sekä tietoliikenteeseen että ict-ympäristöön liittyvät palvelut yhtenä kokonaisuutena. Yhdessä Cinian kanssa pystymme palvelemaan kummankin asiakkaita kattavammin toisiamme täydentävällä osaamisella. Pystymme myös toimimaan erittäin joustavasti ja mutkattomasti asiakkaan tilanteen mukaan”, Atean palvelujohtaja Rauno Jalava sanoo.

Kumppanuussopimus yhdistää Atean ict-infrastruktuuri- ja käyttäjäratkaisuosaamisen ja Cinian tietoliikenne- ja valvontapalveluiden osaamisen.

Asiakkaalle joustava toimintatapa

Yhteistyö Atean ja Cinian välillä on jo käynnistynyt konkreettisesti, ja yhtiöt toteuttavat parhaillaan muun muassa Pohjolan Voiman tietoliikennepalveluita sekä muita ict-palveluita.

”Toimintamallimme on joustava niin ratkaisu-, tuotanto- kuin talousprosessien näkökulmasta. Kartoitamme asiakkaan toimipisteiden tai kriittisen tuotannollisen tietoliikenteen nykytilanteen ja tarpeet yhteistyön pohjaksi. Huomioimme nämä toteuttaessamme korkean toimintavarmuuden ja tietoturvan vaativat verkkoratkaisut sekä 24/7 valvonnan ja ylläpidon reaaliaikaiset palvelut”, sanoo Cinian apulaisjohtaja Timo Kokkola.

Kansainvälisiin ict-ulkoistuspalveluyhtiöihin verrattuna Atean ja Cinian yhteinen vahvuus on paikallinen, valtakunnallinen läsnäolo.

”Yhdessä saamamme vaativat asiakkuudet ovat osoitus siitä, että asiakkaat haluavat ict-palvelukumppaniksi kotimaisen, kasvollisen toimijan, jonka ratkaisut on mietitty juuri tilanteeseen sopiviksi. Tarjoamme uskottavan uuden vaihtoehdon ict-ulkoistuskenttään”, Jalava sanoo.

Rauno Jalava, johtaja, palvelut, Atea Finland Oy, puh. 050 434 7026

Timo Kokkola, apulaisjohtaja, myynti, Cinia One Oy, puh. 040 862 1553

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6100 työntekijää 83 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350.

Cinia

Cinia Group tarjoaa verkkoyhteyspalveluita ja vaativia tietoliikenteen ja telematiikan järjestelmäratkaisuja. Yritys tuottaa asiakaskohtaisesti palveluja erityistarpeisiin niin M2M-mobiilikäytöissä, telematiikan ohjaus- ja hallintatarpeissa, käytettävyyden hallinnassa sekä vaativissa verkko- ja tietoliikennetarpeissa. Cinialla on tietoliikenteen runkoverkkoa Suomessa noin 10000 km:a ja suunnitteilla olevaa verkkoa muualle pohjoiseen Eurooppaan noin 3000 km:n verran. Cinia vastaa Suomen ja Keski-Euroopan yhdistävästä uudesta suorasta tietoliikenneyhteydestä. Cinia-konserni muodostuu emoyhtiöstä Cinia Group Oy sekä tytäryhtiöistä Cinia One Oy ja Cinia Cloud Oy.