Atea ja DNA toimittivat älypuhelimet ja hyötykäyttökoulutuksen Hengitysliitolle

Lehdistötiedote 8.7.2014

Atea ja DNA valittiin kilpailutuksen kautta uusien älypuhelinten toimittajaksi ja hyötykäyttökoulutuksen toteuttajaksi Hengitysliittoon kuuluvalle Ammattiopisto Luoville. Hengitysliitto valitsi kokonaisratkaisutoimittajakseen DNA:n, joka toimitti laitteet yhdessä Atean kanssa sekä laitteissa oleviin liittymiin mobiili- ja datapalvelut. Lisäksi Hengitysliitto saa laitteisiin liittyvät elinkaaripalvelut ja käyttökoulutuksen. Yhteensä puhelimia toimitettiin yli 700 ja koulutuksiin osallistui satoja Luovin työntekijöitä.

”Aloitimme DNA:n kanssa yhteistyön laitteiden ja elinkaaripalveluiden tarjoamisessa yhteisille asiakkaillemme viime vuoden lopulla. Hengitysliiton kilpailutuksen voittaminen on osoitus siitä, että yhteistyön tuottamat asiakashyödyt kestävät vertailun muihin markkinoilla toimiviin”, Atean myyntijohtaja Petri Kuronen sanoo.

Puhelinten hyötykäyttökoulutuksen toteutti Atea. Koulutustilaisuuksia oli yhteensä lähes parikymmentä ympäri Suomen: Oulussa, Liperissä, Tampereella, Porissa, Alavudella ja Helsingissä Luovin toimipaikoissa. Lisäksi henkilöstö pystyi osallistumaan erilliseen sähköiseen koulutukseen videoratkaisulla.

”Kilpailutuksessa edellytimme valmiutta järjestää tarvitsemamme koulutus. Useille työntekijöillemme uudet puhelimet ovat ensimmäinen kosketus älypuhelinten maailmaan. Puhelimilla voi tehdä nykyään vaikka mitä ja koulutus on paras keino varmistaa, että hyödyllisiä ominaisuuksia myös käytetään”, Ammattiopisto Luovin tietohallintopäällikkö Mervi Leinonen sanoo.

Koulutusten alkaessa uudet puhelimet oli jo toimitettu ja käyttäjät olivat saaneet hakea niihin tuntumaa. Koulutuksessa käytiin läpi oleellisimmat toiminnot, kuten käyttäjätilin luominen, sähköpostin ja internetin käyttö, valokuvaus, applikaatioiden asentaminen ja pääsy Hengitysliiton palveluihin kuten intranetiin ja opiskelijahallintajärjestelmään.

Petri Kuronen, myyntijohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 069 4140

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6500 työntekijää 84 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 400. www.atea.fi