Atea kasvatti liikevaihtoaan ja tulostaan – Suomessa kasvua erityisesti palveluliiketoiminnassa

LEHDISTÖTIEDOTE 14.7.2016 – Pohjoismaiden ja Baltian suurin it-infrastruktuuritoimittaja Atea-konserni kasvatti vuoden 2016 toisella neljänneksellä liikevaihtoaan ja tulostaan. Suomessa kasvoivat erityisesti konesali- ja pilvipalvelut sekä muut jatkuvat palvelut.

Atea-konsernin liikevaihto kohosi vuoden 2016 toisella neljänneksellä 904,2 miljoonaan euroon eli se kasvoi 23,4 % edellisvuoden vastaavasta jaksosta. Operatiivinen tulos (EBITDA) oli 23,1 miljoonaa euroa, jossa on myös kasvua 36,9 % vuoden 2015 vastaavasta jaksosta.

– Atean liikevaihto kasvoi erittäin voimakkaasti vuoden 2016 toisella neljänneksellä. Operatiivinen tuloksemme parani kaikissa maissa eli myynti kasvoi nopeammin kuin liiketoiminnan kulut, kertoo Atean konsernijohtaja Steinar Sønsteby.

Palveluliiketoiminta veti Atean liikevaihdon kasvua Suomessa

Atea Finland Oy:n liikevaihto oli vuoden 2016 toisella neljänneksellä 54,6 miljoonaa euroa eli 4,5 % suurempi kuin edellisvuoden vastaavalla jaksolla. Operatiivinen tulos (EBITDA) oli 0,7 miljoonaa euroa, jossa on 7,5 % lisäystä edellisvuoden vastaavaan jaksoon. Kasvun taustalla on hyvin sujunut jatkuvien palvelusopimusten myynti.

– Olemme tyytyväisiä siihen, että kasvatimme markkinaosuuttamme erittäin haastavassa kilpailu- ja markkinatilanteessa. Saavutimme merkittävää liikevaihdon kasvua erityisesti asiantuntija- ja ulkoistuspalveluissa, toteaa Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

– Tuotemyynnissä näkyy edelleen kireä markkina- ja kilpailutilanne, Juha Sihvonen jatkaa.

Neljännesvuosikatsaus ja materiaalit englanniksi osoitteessa www.atea.com/reports

Lehdistötilaisuus webcastina osoitteessa www.atea.com/webcast

Pörssitiedote englanniksi osoitteessa www.atea.com/ose

Lisätietoja, Suomi:

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134

Lisätietoja, konserni:
Steinar Sønsteby, CEO Atea ASA, mobile +47 930 55 655

Robert Giori, CFO Atea ASA, mobile +47 934 09 188

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6800 työntekijää 89 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,1 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350. www.atea.fi   www.atea.com