Atea toimittaa Microsoft-ohjelmistolisenssit Suomen korkeakouluihin vuoden 2015 alusta lähtien

Atea on solminut puitesopimuksen Microsoft-ohjelmistolisenssien toimittamisesta suomalaisille yliopistoille ja ammattikorkeakouluille. Kolmivuotinen sopimus astuu voimaan 1.1.2015 ja se sisältää vuoden option. Atean ohjelmistoliiketoiminnasta vastaava Saara Hatunen kertoo, että taustalla on Atean vahva koulumaailman osaaminen.

Atea voitti sopimuksen julkisen kilpailutuksen kautta, ja sen vuosittainen arvo on 4–5 miljoonaa euroa. Helsingin yliopisto vastasi kilpailutuksesta muiden sopimuksen piirissä olevien korkeakoulujen, CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy:n sekä Certia Oy:n valtuuttamana. Atealla on aiemmin ollut erilliset sopimukset yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen kanssa, jotka uusi sopimus korvaa.

– Kyseessä on erittäin laaja sopimus, sillä kaikki suomalaiset korkeakoulut käyttävät Microsoft-ohjelmistoja. Jo pelkästään Helsingin yliopistossa ohjelmistoilla on noin 70 000 käyttäjää. Jatkamme mielellämme yhteistyötä Atean kanssa, sillä olemme olleet erittäin tyytyväisiä yrityksen toimintaan ja osaamiseen, sanoo Helsingin yliopiston tietohallintojohtaja Ilkka Siissalo.

Atea on vahva toimija koulumaailmassa

Atealla on vahva osaaminen ja vuosien kokemus yhteistyöstä oppilaitosten kanssa. Kunta-alaa palveleva yhteishankintayksikkö KL-Kuntahankinnat Oy valitsi kilpailutuksen jälkeen Atean Microsoft-ohjelmistolisenssien sekä niihin liittyvien palvelujen toimittajaksi keväällä 2010, ja aiemmin tänä vuonna Atea solmi puitesopimuksen Microsoft-ohjelmistolisenssien toimittamisesta Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry:n jäsenyhteisöille.

– Toimitamme Suomessa Microsoft-ohjelmistolisenssejä joka koulutusasteelle, aina päiväkodeista yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin. Atean maanlaajuinen organisaatio takaa sen, että pystymme palvelemaan kouluja paikallisesti ja apua saa tarvittaessa nopeasti, Atean ohjelmistoliiketoiminnasta vastaava Saara Hatunen sanoo.

Rami Saarelainen, Key Account Manager, Atea Finland Oy, puh. 040 661 2142

Teppo Hirstiö, Software Sales Manager, Atea Finland Oy, puh. 040 047 6789

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6100 työntekijää 83 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atelaisia on noin 350. www.atea.fi