Atea toimitti FIM Oyj:lle videoneuvottelujärjestelmän

Lehdistötiedote 12.4.2011

Atea Finland Oy on toimittanut FIM Oyj:lle Cisco TANDBERGin videoneuvottelujärjestelmän, johon kuuluvat videopäätelaitteet kaikkiin toimipisteisiin, hallintasovellus, kaksi videokommunikaatiopalvelinta, siltalaite sekä tallennuspalvelin. Lisäksi Atea kehitti yhdessä FIMin kanssa uusia tapoja hyödyntää laitteita.

”Videoneuvottelujärjestelmästä on tullut erittäin tärkeä osa FIMin asiakastyöskentelyä. Työntekijöidemme omistamana me olemme yritys, jolla on kasvot. Nyt ne näkyvät asiakkaillemme yhtä selvänä esimerkiksi Oulussa tai Kuopioissa kuin täällä Helsingissäkin. On tärkeää saada asiakas vuorovaikutukseen oikeiden ihmisten kassa – video mahdollistaa sen kaikkialla ja asiakkaat ovat pitäneet tästä paljon”, FIM-konsernin tietohallintojohtaja Mika Hult sanoo.

Uusien videoneuvottelulaitteiden avulla FIM pysyy tarjoamaan asiakkailleen mahdollisuuden keskustella omaisuutensa hoidosta yhtiön parhaiden varainhoidon asiantuntijoiden kanssa, riippumatta siitä, missä konttorissa asiakas asioi. Laitteita käytetään asiakastapaamisissa ja suuremmissa tapahtumissa, joihin voi nyt osallistua valtakunnallisesti FIMin jokaisesta toimipisteestä.

Aiemmin FIMin käytössä ollut videoneuvottelujärjestelmä oli hankittu palveluna eli ulkopuolinen kumppani vastasi laitteista ja verkkoyhteyksistä.

”Arvioisin, että videoneuvottelulaitteiden käyttö kaksin- tai jopa viisinkertaistuu lähitulevaisuudessa. Entisessä järjestelmässä, kun maksoimme käytöstä minuuttiveloituksena, yhtälö olisi ollut kestämätön. Valitsimme kumppaniksemme Atean heidän kilpailijoista erottuvan osaamisensa vuoksi. Laitteita osaa toimittaa moni mutta bisneksemme ymmärryksessä ja kehittämishalussa Atea päihitti kilpailijat kirkkaasti”, Mika Hult sanoo.

Ratkaisu noudattaa tiettyjä, merkkiriippumattomia standardeja. Tämä helpottaa esimerkiksi videoneuvottelua ulkopuolisten tahojen kanssa.  Videoyhteydet talon ulkopuolelle ovat rutiininomaisessa käytössä joidenkin toimittajien ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

”FIMin kanssa työskentely oli antoisaa, he haastoivat meitä ja halusivat itsekin oppia. Tapaamme kvartaaleittain ja käymme läpi diagnostiikkaa ja muita huomioita. Tulevaisuudessa häämöttää integrointi Microsoftin toimistotuotteisiin”, Atean myyntipäällikkö Kristian Kallio summaa.

ryhmätyöratkaisuista vastaava Kaijus Asteljoki, Atea Finland Oy, puh. 0400 701 629

viestintäjohtaja Sarita Laras, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Atea on johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,1 miljardia euroa. Konsernilla on noin 5 400 työntekijää ja 79 toimipistettä Pohjoismaissa ja Baltian maissa.