Atea toteuttaa Service Desk -palvelut Caverionille

LEHDISTÖTIEDOTE 9.6.2014

Caverionin Suomen käyttäjät saavat apua kaikissa it:hen liittyvissä tuki- ja palvelutarpeissa puhelimitse sekä sähköpostin välityksellä Atean Service Deskin asiantuntijoilta. Service Deskissä Caverionia palvelee 5–10 asiakaspalvelijaa, jotka ovat perehtyneet yrityksen organisaatioon ja toimintakenttään.

– Suomen Service Desk -palveluja alettiin rakentaa Caverionin perustamisen jälkeen heinäkuussa 2013, sillä aiemmat it-ratkaisut jäivät YIT:lle konsernin jakauduttua. Palvelu käynnistyi syksyllä, ja tulokset ovat olleet hyviä. Atealaiset ovat sisäistäneet toimintamme erittäin nopeasti, kertoo Caverionin IT Manager Kirsi Tarima.

Caverion Oyj irtautui YIT-konsernista kesällä 2013. Yrityksessä toimii Suomessa noin 4800 työntekijää.

– Sekä Atean että Caverionin toimintaa leimaa halu olla alansa edelläkävijä ja luoda innovatiivisia ratkaisuja asiakkaan hyödyksi. Ulkoistetussa tukipalvelussa yhden kontaktipisteen takana on kokonaisen tiimin verran yhteen laskettua osaamista ja henkilöitä, jotka keskittyvät sataprosenttisesti tukitehtäviin. Asiakas voi keskittyä ydintoimintaansa, Service Desk Manager Miika Räty kertoo.

Yhteydenotot Service Deskiin koskevat esimerkiksi ohjelmien tilausta ja erilaisia ongelmatilanteita. Palvelutasoa sekä yhteistyön toimivuutta seurataan ja kehitetään jatkuvasti.

– Erityistä huomiota kiinnitetään yhteydenottojen sisältöihin sekä vastausaikoihin. Raportoinnilla keräämme tietoa, jonka avulla voimme kehittää toimintaa entisestään, sanoo Key Account Manager Anne Palin.

Anne Palin, Key Account Manager, Atea Finland Oy, puh. 050 448 5518

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6100 työntekijää 83 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350. www.atea.fi