Atealta DNA:lle päätelaitepalvelujen sähköinen kanava

Lehdistötiedote 20.11.2013

Atea ja DNA Oy solmivat yhteistyösopimuksen, jossa Ateasta tulee DNA:n yrityspalveluiden kumppani päätelaitteiden hankinnassa ja niihin liittyvissä elinkaaripalveluissa. DNA:n yritysasiakkaiden käyttöön tulee Atean toteuttama sähköinen kanava mobiililaitteiden ja työasemien hankintaan. Uuden sähköisen kanavan ansiosta yritykset voivat hankkia päätelaitteet ja niiden elinkaaripalvelut helposti DNA:lta.

Yhteistyössä Atean kanssa DNA pystyy tarjoamaan sähköisen kanavan kautta hankittaville päätelaitteille entistä paremmat päivitys-, huolto- ja muut elinkaaripalvelut. Lisäksi yhteistyö mahdollistaa erittäin laajan valikoiman lisätarvikkeita ja -laitteita.

”Yritykset haluavat yhä useammin sisällyttää päätelaitehankintoihinsa myös tietoliikenneliittymät. DNA:n kanssa pystymme tarjoamaan markkinoiden kattavimman laitevalikoiman ja tietoliikennetuotteet yrityskäyttöön suunnitellulta sähköisen kanavan alustalta”, Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.

DNA:n sähköisen kanavan alustana toimii Atean kehittämä eShop, ja Atea toimittaa myös huomattavan osa sen kautta myytävistä laitteista ja lisätarvikkeista.

”Tuotteen elinkaaren parempi hallinta hyödyttää yritysasiakkaitamme monella tavalla. Myös lisälaitteiden tuomat hyödyt palvelun käytettävyyteen ovat edelleenkin kasvussa. Kumppanuus Atean kanssa antaa paljon asiakkaillemme ja DNA:lle, toteaa DNA:n vt.toimitusjohtaja Jukka Leinonen.

Yrityksille suunnattu uusi sähköinen kanava avautuu asiakkaille keväällä 2014.

Atea arvioi tänään julkaistussa pörssitiedotteessaan sopimuksen vuosittaiseksi arvoksi 5–8 miljoonaa euroa.

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134, juha.sihvonen(at)atea.fi

Jukka Leinonen, vt.toimitusjohtaja, DNA Oy, puh. 044 044 3533, jukka.leinonen(at)dna.fi

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6300 työntekijää 82 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa.  Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli noin 2,8 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 400. www.atea.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n viisi miljoonaa suomalaista tavoittava 3G-verkko laajenee edelleen, ja 4G-verkot ulottuvat koko ajan uusiin kaupunkeihin ja taajama-alueille. DNA:n liikevaihto vuonna 2012 oli 769 miljoonaa euroa ja liikevoitto 56 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.