• Atea Finland/

Atealta IT-laitteiden hallintapalvelut Finndomolle, Junttanille, Lundialle, Sinituotteelle ja Transtechille

Lehdistötiedote 19.4.2011

Atea Finland Oy on solminut puitesopimuksen päätelaitteiden ja palvelinten elinkaaren hallintapalveluista Finndomon, Junttanin, Lundian, Sinituotteen ja Transtechin kanssa. Yhtiöitä yhdistää omistuspohja, joka on osittain yhteinen. Atea vastaa jatkossa Pesutykki-palvelukonseptilla yhtiöryppään laitehankinnoista, tarjoaa IT-tukipalvelut ja optimoi lisenssien käytön.

”Pesutykillä huolehdimme asiakkaan käyttäjäympäristön elinkaaren kokonaisvaltaisesta hallinnasta. Pesutykki kattaa kaikki IT-palveluiden ja infrastruktuurin suunnitteluun, hankintaan, käyttöön ja kierrätykseen liittyvät palvelut – asiakkaan valitsemalla tavalla”, Atean myyntijohtaja Mika Salminen sanoo.

”Puitesopimus takaa yhtiöryhmälle synergiaetuja kustannuksissa ja yhtenäiset käytännöt, jotka tehostavat toimintaa. Kuitenkin palvelusopimukset on räätälöity yhtiökohtaisesti sen mukaan, mikä tarve eri yhtiöillä on ja kukin rytmittää omat laitehankintansa itse”, Mika Salminen jatkaa.

Finndomo on jo ottanut Pesutykki-palvelut käyttöön ja muut yhtiöt siirtyvät niiden käyttäjäksi vuoden 2011 aikana. Finndomossa Atean vastuulla ovat työasemien ja tulostimien hankinnat, lähi- ja etätukipalvelut, työasemien etähallinta ja ohjelmistojen jakelu, työasemien imagehallinta sekä virustorjunta.

”Päätimme kilpailuttaa tukipalveluiden ja laitehankintojen tarjoajat mittakaavaetujen selvittämiseksi. Atea selviytyi voittajaksi kummallakin puolella. Mittareina kilpailutuksessa olivat toiminta-alue, luotettavuus, toimintavarmuus, asiakaspalvelu, hinnoittelu, tukitoiminnot sekä tarjolla olevat muut palvelut”, Finndomon tietohallintopäällikkö Heikki Lappalainen sanoo.

Atea jatkaa palvelukonseptin läpivientiä yhtiöryhmässä ja toimii myös IT-toimintojen kehittämisessä yhteistyökumppanina ja integraattorina. Lisäksi osa yhtiöistä käyttää Atea Financen rahoituspalveluita.

Mika Salminen, myyntijohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 510 6466

Atea on johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,1 miljardia euroa. Konsernilla on noin 5 400 työntekijää ja 79 toimipistettä Pohjoismaissa ja Baltian maissa.