Atealta Microsoft Office 365 -ratkaisu jääkiekkojoukkue Jokipojille

Kymmenen hengen hallinto- ja valmennusorganisaatio sai käyttöönsä ominaisuuksiltaan suuryritystasoiset toimisto-ohjelmistot. Pelaajille ratkaisu laajenee syksyn aikana.

Lehdistötiedote 6.10.2011

Jokipojat otti käyttöön Atean pilottiasiakkaana yhtenä ensimmäisistä organisaatioista Suomessa Microsoft Office 365 -pilvipalvelun ja Atean lisäarvopalvelut jo ennen virallista julkistusta. Jokipoikien hallinto ja joukkueen valmennusjohto sekä syksyn aikana myös pelaajat saavat käyttöönsä joustavasti työasemasta tai mobiililaitteesta käytettävän Office-ohjelmistoperheen, monipuoliset Outlook-sähköposti- ja kalenterijärjestelmät sekä läsnäolotiedon ja pikaviestimahdollisuuden sisältävän Lync-viestintäsovelluksen.

“Pienille ja keskisuurille yrityksille Office 365 tuo mahdollisuuden ottaa käyttöön ominaisuuksiltaan sellaiset toimisto-ohjelmisto- ja tiedostonhallintajärjestelmät, jotka aiemmin olivat vain suuryritysten ulottuvilla. Office 365:n käyttäjä- ja kuukausipohjainen hinnoittelu joustaa nopeasti tarpeiden mukaan. Se on esimerkiksi kasvuyritykselle välttämätöntä”, Atean yhdistetyn viestinnän ratkaisuista vastaava johtaja Jouni Turunen sanoo.

Alun perin Jokipojat tiedusteli Atealta verkkolevyjärjestelmää, johon yhteiset tiedot tallennettaisiin. Office 365 tarjoaa samansuuntaisella kustannustasolla enemmän toiminnallisuuksia, joten Atean ehdotuksesta Jokipojat päätti valita sen käyttöönsä.

”Meillä on viisihenkinen tiimi, joka vastaa seuran hallinnosta ja myynnistä. Aiemmin käytössä ei ollut mitään yhteistä tietojärjestelmää ja esimerkiksi tietokoneiden varmistukset otettiin konekohtaisesti massamuistilaitteille. Tietojen yhdistelyyn kului paljon aikaa esimerkiksi myyntilukujen raportointia varten, kun tiedot olivat hajallaan työasemilla”, Jokipoikien toimitusjohtaja Sami Pursiainen kuvailee.

Jokipojat sai yhteisen Microsoft SharePoint-portaalin, joka toimii intranettina ja dokumenttienhallintajärjestelmänä. Portaalin kautta löytyvät yhteiset tiedostot ja niitä voi muokata keskitetysti. Omaa fyysistä palvelinta Jokipojilla ei ole, vaan portaali ja tiedostokirjasto sijaitsevat Microsoftin ylläpitämissä ja varmistamissa järjestelmissä.

Kaikkia Office 365-sovelluksia on mahdollista käyttää joustavasti omalla työasemalla tai mobiililaitteella sekä selainpohjaisesti kun vain internetyhteys on käytettävissä.

Jokipojilla ei ole omaa it-tukea, joten Atea vastaa käyttöönotto-, koulutus-, neuvonta- tuki- ja ylläpitopalveluista. Hankkeen aikana Atea toimitti myös uudet työasemat ja mobiililaitteet, joihin Office 365-toiminnallisuudet asennettiin valmiiksi.

Jouni Turunen, yhdistetyn viestinnän ratkaisuista vastaava johtaja, Atea Finland Oy, puh. 050 306 5510

Atea on johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio ja noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,1 miljardia euroa. Konsernilla on noin 5 400 työntekijää ja 79 toimipistettä.