Atealta työasemien hallintapalvelut ja konesalipalvelut Mikenti-Yhtiöille

Lehdistötiedote 26.1.2012

Talotekniikkakonserni Mikenti-Yhtiöt Oy on solminut Atean kanssa kolmevuotisen sopimuksen työasemien hallinnasta ja konesalipalveluista. Atea Pesutykki -konseptin mukaiseen ulkoistukseen kuuluvat kaikki Mikentin työasemat sekä etävarmistus, tallennus- ja virtuaalipalvelinkapasiteetti sekä palvelinvalvonta ja -ylläpito. Sopimuksen tuloksena Mikenti-Yhtiöt pääsee keskittymään ydinliiketoimintaansa ja Atea huolehtii IT-palveluista kaikilla yhtiön kuudella toimipaikkakunnalla.

Mikenti-yhtiöt toimii LVI- ja sprinkleriurakoinnissa sekä vaativien kohteiden korjausrakentajana. Toimipisteet yhtiöllä on Vantaalla, Helsingissä, Forssassa, Lahdessa, Jyväskylässä ja Leppävirralla.

”Kun oma toimintamme on hajautettu, keskitetty palvelusopimus tuntuu oikealta ratkaisulta. Pääosin etänä toteutettuna palvelutaso on nyt kaikille yksiköillemme yhtä hyvä”, Mikenti-Yhtiöiden toimitusjohtaja Henri Juva sanoo.

Atea on huolehtinut Mikentin työasemista jo parin vuoden ajan ja siksi yhteistyön laajentaminen uusille alueille oli helppo päätös. Mikentillä on Ateassa oma, nimetty yhteyshenkilö, mikä on Henri Juvan mukaan suuri etu, kun omaa tietohallintoon erikoistunutta henkilöstöä ei ole.

”Atean hinnoittelu oli selkeää ja sopimuksessa on joustovaraa tilanteiden muuttuessa meillä. Olemme kasvuhakuinen konserni ja Atean resurssit riittävät varmasti, vaikka toteuttaisimme omassa mittakaavassamme suurenkin kasvuloikan”, Juva sanoo.

Atea Pesutykki -palvelukokonaisuus on kehitetty IT-infrastruktuurin ja palveluiden suunnittelun, hankinnan, käytön ja kierrätyksen eli koko elinkaaren hallinnan helpottamiseksi. Elinkaaripalvelut siirtävät kiinteät IT-infrastruktuuri-investoinnit muuttuviksi kuluiksi. Laitekohtaisella kuukausihinnoittelulla budjetointi ja kulujen seuranta helpottuvat eikä varasto- ja asennustiloille ole tarvetta.

”Mikentin kaltaiset kasvuhakuiset, ohuen organisaation toimijat saavat it-infrastruktuuriinsa toimintavarmuutta ja kulujen ennustettavuutta Pesutykki-palveluiden kautta. Pesutykki-kokonaisuuden sisältö räätälöidään asiakkaan tarpeiden ja tilanteen mukaan”, Atean myyntijohtaja Mika Salminen sanoo.

Mika Salminen, myyntijohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 510 6466

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian maiden johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio, johon kuuluu noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,1 miljardia euroa. Konsernilla on noin 5 700 työntekijää ja 80 toimipistettä.