Laboratoriotuotejätti Sartorius valitsi Atean toteuttamaan videoviestintäratkaisun

Sartorius on maailman johtaviin kuuluva laboratorioiden ja lääketeollisuuden tarvitsemien laitteiden toimittaja, jolla on yli 5600 työntekijää 46 toimipaikassa ympäri maailman. Sartorius valitsi Atea Finland Oy:n MeetNow-viestintäratkaisun yhdistämään olemassa olevat henkilökohtaiset ja kokouskäyttöön tarkoitetut videoratkaisunsa yhdeksi helppokäyttöiseksi videoneuvotteluympäristöksi.

– Atea oli aiemmin toteuttanut Suomen-maayhtiöllemme videoneuvotteluratkaisun, joka laajennettiin koko konserniin. Käännyimme Atean puoleen kun halusimme liittää Microsoft Lync -käyttäjät osaksi tätä olemassa olevaa ratkaisua. Atea esitteli meille kehittämänsä MeetNow-palvelun, joka vastasi tarpeitamme täysin. Halusimme tarjota työntekijöillemme ratkaisun, jota osaa käyttää ilman manuaaleja. Ihmiset lopettaisivat liian hankalien ratkaisujen käytön ensimmäisiin kokeiluihin ja investointi menisi hukkaan, Aliza Bartsch Sartoriuksen viestintäyksiköstä sanoo.

Sartoriuksella on videoviestinnälle paljon käyttöä, sillä yhtiöllä on toimipaikkoja ja työntekijöitä ympäri maailmaa. Sartorius säästää videon hyödyntämisellä matkustuskuluja ja matkustukseen käytettyä aikaa. Video tukee myös parempaa yhteistyötä yli maantieteellisten rajojen.

– MeetNow on pilvipalvelu, jota voidaan pyörittää joko asiakkaan tai Atean konesalissa. Sartoriuksen tapauksessa palvelua pyörittää Atea Sartoriukselle dedikoidussa palvelinympäristössä. Näin Sartoriuksella on laajemmat mahdollisuudet palvelun räätälöintiin omien tarpeidensa mukaiseksi, Atean Solution Manager Kristian Kallio sanoo.

Ensimmäiset 60 käyttäjää ovat nyt käyttäneet MeetNow’ta muutaman kuukauden ja palaute on ollut myönteistä. Aliza Bartsch on tyytyväinen Atean palvelukykyyn ja projektinjohtotaitoihin.

– Mielestämme Suomen Atea on onnistunut täysin kansainvälisen organisaatiomme palvelussa. Atealaiset vastaavat kysymyksiimme ja reagoivat tarpeisiimme ripeästi ja ystävällisesti. Olemme saaneet myös jämäkkää, konkreettista apua ja tukea käyttöönotossa ja ensimmäisten käyttäjien testivaiheessa, Bartsch sanoo.

Seuraavaksi Sartorius laajentaa MeetNow-ratkaisun käyttäjäkuntaa. MeetNow’sta tulee vähitellen osa konsernin tarjoamaa vakiopalveluvalikoimaa. Ensi vuonna palveluun lisätään noin 250 uutta käyttäjää.

Kristian Kallio, Solution Manager, Atea Finland Oy, puh. 040 500 3880

Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6800 työntekijää 90 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,9 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350. www.atea.fi