Atlas Copco Rental tuo markkinoille pinottavan TwinAir 2800+ -kompressorin, jolla projektin jalanjälki pienenee jopa 60%

Report this content

Äskettäin julkaistun TwinAir 2800+: n innovatiivinen "pinonta" -ominaisuus mahdollistaa 78 m³/min paineilman tuottamisen 6 metrin kontin pinta-alalla, mikä vähentää käyttökustannuksia ja tehostaa tilankäyttöä huomattavasti.

Uudessa TwinAir 2800+ -kompressorissa on kaksi identtistä dieselmoottorilla toimivaa kompressoria 6 metrin kokoisessa kontissa. Laite on suunniteltu tuottamaan korkein paine ja ilmavirtaus pienimmällä mahdollisella jalanjäljellä. Kompressorin suurin käyttöpaine on 35 bar (g) ja se on varustettu PACE & XPR -tekniikalla, minkä ansiosta 2800+ on energiatehokas lisäys Atlas Copco Rentalin korkeapaineiseen kalustoon.

Alun perin suunniteltu merikäyttöön, TwinAir 2800+ on RigSafe ja norjalaisten NORSOK Z015 offshore -standardien mukainen. ISO CSC -kontti on lisäksi DNV 2.7-1- ja EN12079 sertifioitu ja sen pinta on vahvistettu kestävällä kolmikerroksisella pinnoitteella kestämään vaativissakin olosuhteissa merellä ja maalla.

Ergonominen alusta
ISO 14122 -standardien ja offshore-säädösten mukaisesti TwinAir 2800+ on varustettu kevyellä modulaarisella ja ergonomisella alustalla, jossa on kävelysilta ja kaide, turvallisen pääsyn ja erinomaisen putoamissuojan takaamiseksi. Tämä vähentää käyttäjien loukkaantumisriskiä merkittävästi sekä maalla, että merellä.

Etävalvonta
Kompressorin etävalvontajärjestelmä mahdollistaa laitteen tarkan seurannan etäältä ja vähentää tarvetta käydä paikan päällä suorittamassa tarkistuksia.

Lisätietoja:

Stefan Koskinen
Aluepäällikkö - Atlas Copco Specialty Rental
puhelin: +358 20 718 9219
sähköpostiosoite: stefan.koskinen@atlascopco.com

www.atlascopcorental.fi

Tekniset tiedot: TwinAir 2800+

Atlas Copco on mailman johtava kestävien tuotantoratkaisujen toimittaja. Konserni tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia kompressoreita, alipaineratkaisuja ja paineilman käsittelyjärjestelmiä, rakennuskoneita ja louhintalaitteita sekä voimatyökaluja ja kokoonpanojärjestelmiä. Atlas Copcon tuotekehityksen ja palvelujen perustana on tuottavuus, energiatehokkuus, turvallisuus ja ergonomia. Vuonna 1873 perustetun yhtiön pääkonttori on Tukholmassa, ja konserni toimii yli 180 maassa. Vuonna 2019 Atlas Copcolla oli yli 39 000 työntekijää ja yhtiön liikevaihto oli noin 10 miljardia euroa. Lue lisää osoitteessa https://www.atlascopcogroup.com.

Atlas Copco Specialty Rental on Atlas Copco Power Technique -liiketoiminta-alueeseen kuuluva yksikkö. Se palvelee kaikilla teollisuudenaloilla toimivia asiakkaita ympäri maailmaa vuokraamalla väliaikaisia paineilma-, sähkö-, höyry- ja typpiratkaisuja. Erityisvuokrapalveluihin kuuluu useita tuoteryhmiä. Yksikön pääkonttori sijaitsee Belgiassa.

Avainsanat: